2016. december 11., vasárnap

49. heti menü

Ezeket ettük a héten:

Hétfő:

Vasárnapról maradt borsóleves, tejszínes gombaszósz tésztával és tejföllel, rántott csirkemell rizzsel.


Almás muffin

Kedd:
4 db egész csirkecombból főzött húsleves zöldségekkel, cérnametélttel, (gyorsfőző fedővel szokásos jelzések után 7 perc elzárt főzőlapon,  másik edényben sós vízben megfőzött cérnametéltre szűrtem a levest.)

A levesben főtt húsok fűszerezés után sütőben átsütve ugyanolyan fűszerezésű tepsis krumplival


Szerda:
Előző napról maradt húsleves, tejfölös csirkepaprikás tésztával


Csütörtök:
Rakott krumpli






Péntek:
Nem főztem, maradékeltüntető nap volt.

Este sütöttem egy Csokis-mazsolás muffint.
(10 dkg margarin, 15 dkg cukor, 1 cs. vaníliás cukor, 2 db tojás, 20 dkg finom liszt, 4 dkg kakaópor, 1/2 cs. sütőpor, 1 mokkáskanál szódabikarbóna, 4 kupica /~2 dl/ tej, 5 dkg darabolt étcsoki, 5 dkg mazsola, amit 2 evőkanál rumaromába áztattam. - A masszát a hozzávalók sorredjében kevertem ki, majd 12 szilikon kapszliba és 3 kávéscsészébe adagoltam. 175 fokra előmelegített légkeveréses sütőben 17-18 perc alatt megsült. Nagyon finom lett. 




Szombat:
Nem főztem és nem sütöttem semmit. Azt ettük, amit találtunk (én pl. csütörtökről maradt hajában főtt krumplit kevés paprikás-sós olajban felmelegítve, mint régen, lánykoromban).

Vasárnap:
4 lebőrözött farrészes csirkecombból főzött húsleves (gyorsfőző fedővel, szokásos jelzések után elzárt tűzhelyen 7 perc), külön főzött  grízgaluskával, ami úgy készült, mint ITT


Levesben megfőzött combok kirántva, kukoricás rizzsel és krumplipürével (én csak rizst ettem, ezért csak erről készült kép)


Rumos-diós muffin, ami régebben Apuci kedvenc muffinja volt.
(Újabban kávéscsészét is használok muffin sütésre -most pl. négyet-, nagyon bevált!! Kicsit magasabb muffinok készülnek benne, és nem recés az oldaluk.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése