2016. december 4., vasárnap

Egyszerű gyors sajtos rúd

Délután felvetettem, hogy sütni kéne valamit, mert már olyan régen sütöttünk😊. Erre Legkisebbikem azt kérte, hogy most ne édeset, hanem valami sósat, sajtosat süssünk. Nem volt kedvem valami bonyolult pogácsához, de szétnéztem a neten és találtam egy egyszerű és gyors sajtos rúd receptet a Nosalty oldalán, Czápika receptjét, köszönet érte 😊. Ehhez volt minden itthon, ezért gyorsan összeállítottam, megsütöttem, és mondhatom tényleg nagyon finom. A recepten egy icipicit változtattam, mert a hozzászólások között olvastam, hogy picit zsíros a tészta, ezért 5 dkg-mal több lisztet használtam fel hozzá.
Hozzávalók: 
35 dkg finom liszt, 25 dkg margarin, 2 csapott fehér műanyag kanál só, 1,5 dl tejföl (20 %-os),
tojás a kenéshez, reszelt sajt a tetejére.  
A hozzávalókat gyorsan összegyúrtam, lisztezett asztallapon kinyújtottam, megkentem felvert tojással, megszórtam reszelt sajttal, csíkokra vágtam és sütőpapírral bélelt tepsin 175 fokra előmelegített légkeveréses sütőben gyorsan megsütöttem. Nagyon finom lett, langyosan és hidegen is. Biztos gyakran készül ezentúl, mert ugyanolyan jó, mint nagy kedvencünk a túrós-sajtos, de a túróval ellentétben, tejföl szinte mindig van itthon, így bármikor gyorsan süthetünk ilyen finomságot, ha sósra vágyunk. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése