2016. december 28., szerda

51. heti menü

Először néhány kép, amit Bogikánk első karácsonya alkalmából készítettünk







Ezt ettük a héten:

Hétfő:
Anyukám főzte kocsonya,



Vegyes sertéspörkölt körömből, csülökből és lapockából, csak kenyérrel





Puha mézes dióval


Kedd:
Előző napi vegyes pörkölt főtt krumplival,

Szerda:
Vendégek jöttek babanézőbe, ezért nem főztem, csak sütöttem, panettone muffint és egyszerű, gyors sajtos rudat

Csütörtök:
A névnapok alkalmából (Legkisebbikemnek és Párjának is névnapja volt a héten) pizzát rendeltünk

Péntek:
Gombócos - apró húsos - füstölt húsos káposzta hasonlóan, mint  ITT,  csak a kolbász maradt ki belőle. (1 kg darált húsból, 60 dkg csülökből, 90 dkg lapockából és kb. 1 kg füstölt csülökből - karácsonyra készült, de már jó alaposan megkóstoltuk.)



Szombat dec. 24.
A sok éves hagyománnyal szakítva nem készült halétel Szenteste. Helyette:
Csirkeraguleves  hasonlóan, mint ITT , csak most csigatésztával
Májas töltelékkel töltött csirkecombok, mint ITT, csibemájas töltelék, sima sült csirkecomb,  rántott csirkemell, krumplipüré, csemege uborka
Keresztfiam jóvoltából azért a halászlét sem kellett  nélkülöznünk, néhány adag harcsahallével lepte meg a családot. Nagyon kedves figyelmesség volt Tőle :)! 
(Csak a vacsoránál vettem észre, hogy a fényképezőgépem lemerült, az aksiját hosszú idő feltölteni, ezért legnagyobb bánatomra nem tudtam fényképezni)
Karácsonyra csak 2 édességet készítettem: kókuszgolyót és "rumosdió"-golyót, persze mindkettőt csak rumaromával.
A rumosdió-golyó hozzávalói: 
15 dkg darált dióbél, 30 dkg darált keksz, 12 dkg puha margarin, 12 dkg porcukor, 15-17 dkg baracklekvár, 1 cs. vaníliás cukor, fél üvegcse rumaroma, 1 ek. kakaópor - ezeket összegyúrjuk, kis golyókat formázunk belőle, majd beleforgatjuk 5 dkg darált dió, 1 ek. porcukor és 1 cs. vaníliás cukor keverékébe. Nekünk nagyon ízlett.  
Anyukám az idén is az egész családnak sütött diós és mákos bejglit, mi is kaptunk 1-1 rudat, ezen kívül puncs krémes sütit készített, abból egy nagy tálcával kaptunk.

Vasárnap dec.25.
Meglátogattuk Párom Édesanyját, finom ebéddel várt bennünket.
Sokféle belsőségből készült (sertés szív, vese, tüdő, nyelv) savanyú levessel, (ebből csak én ettem, mert a fiatalok nem szeretik a belsőségeket),  
csirkepörkölttel, nokedlivel, csalamádéval, sült csirkecombokkal, de az utóbbit már meg sem bírtuk kóstolni.
Persze Nála is volt vagy 4-5 féle süti, de azon már csak a szememet bírtam legeltetni. 

Vacsorára  tegnapról maradt hideg töltött csirkecombot, és tölteléket  lehetett választani kenyérrel, csípős piros arannyal, csemege uborkával, vagy káposztát. Én az elsőt, a fiatalok inkább az utóbbit választottak.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése