2020. augusztus 11., kedd

Karalábéfőzelék

 


Folytatódik a főzelék utáni vágyam. A múlt héten sárgaborsó főzelék volt egyik nap, családtagjaimnak virslivel, nekem csak úgy magában, mert én azt is úgy szeretem leginkább, - mint a többi főzeléket. Bogikám akkor csak virslit evett kenyérrel :(.

Ma drága Mamától még múlt vasárnap  kapott 3 jókora  zsenge karalábéból karalábéfőzeléket főztem, de sajnos ez ugyanúgy nem jött be Bogikámnak, mint a múlt héten a sárgaborsó, és az előző hetekben főzött főzelékek. Még az is csoda, hogy a múlt héten a karalábé-krémlevesből szép adagot eltüntetett - lehet, hogy csak a ropogós kiflikockák miatt?

Na mindegy, ebédre húslevesben főtt csirkecombbal ettem, uzsonnára meg csak úgy magában egy tál isteni karalábéfőzeléket - erről készült kép, ebédnél elfelejtettem fotózni. (Bogika sültkrumplit kapott a csirkecomb mellé, de husit se nagyon evett, nemcsak a főzelék nem kellett neki. Van amikor a husi jobban fogy, akkor meg a köret nem megy.)  

A mai főzelék hozzávalói:

3 szép nagy zsenge zöld karalábé, 1 liter forró víz, 1,5 fehér műanyag kanál ételízesítő, 2 evőkanál olaj, 

a habaráshoz kb 1 dl hideg víz, 2 púpos evőkanál rétesliszt, 3 evőkanál tejföl, 

után ízesítéshez: 1 kávéskanál só, 4-5 teáskanál cukor, őrölt bors

A karalábét tisztítás után nagyon vékony (kb. 1 mm-es) szeletkékre, majd kis kockákra vágtam, forró vízben ételízesítővel és olajjal rövid idő alatt puhára főztem (először fedő nélkül, majd fedő alatt). Amikor megpuhult behabartam a tejfölös habarással, és simára turmixoltam. Megkóstoltam, után ízesítettem, forraltam még 5-6 percig,  és máris ehettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése