2020. augusztus 14., péntek

Közkívánatra megint pizza

Imádjuk a pizzát, ez tény és való. Időnként előjön, hogy rendeljünk. Sajnos az árak az utóbbi időben úgy elszálltak, hogy annyi pizza, amivel jóllakna a család már közel 10 ezer forintba kerül, így felajánlottam, hogy sütök én az itthon lévő alapanyagokkal. Kolbász nem volt itthon, de volt szalámi, sonka, házi füstölt szalonna, lecsópaprika, hagyma, meg passzírozott paradicsom is a szószhoz. Természetesen a tésztához is volt itthon minden, liszt, friss élesztő, pici tej, cukor, só, és olaj. Bogikám imád velem dagasztani, mikor mondtam neki, hogy vegye elő a nagy fehér tálat, már szaladt is, kimértük a liszteket (50 dkg finom és 50 dkg rétes lisztet), jól elkevertük 1,5 fehér műanyag kanál sóval, langyosítottunk kb. 1,5 dl tejet 2 teáskanál cukorral, amiben felfuttattuk az élesztőt, odakészítettük a dagasztáshoz a langyos vizet, olajat, és elkezdtük a munkát. Bogikám adagolta a vizet a tésztához, miután a lisztbe készített mélyedésbe beleöntöttük a felfutott élesztőt, aztán az olajat is apránként adtuk a tésztához. Amikor gyönyörű sima lett a tészta Bogikám is jó alaposan megdagasztotta. Aztán letakarva beraktuk a 30 fokos sütőbe kelni.  

Amíg megkelt, megfőztem a pizzaszószt. 1 icipici hagymát lereszeltem, pici olajon megdinszteltem, szórtam rá egy teáskanál fűszerpaprikát (természetesen előtte levettem a tűzről, nehogy a paprika megégjen), majd felöntöttem egy 500 gr-ps Nostia passzírozott paradicsommal, fűszereztem  őrölt borssal, fokhagyma granulátummal, szárított oregánóval, pici cukorral, fél csapott fehér műanyag kanál ételízesítővel és pár percig főztem, aztán félretettem és felszeleteltem a szalámit, sonkát, szalonnát, hagymát, paprikát, Legkisebbikem meg lereszelt egy csomó sajtot.

Két tepsi sonkás-szalonnás lett, hagymával és paprikával, kivéve az első tepsinél csak a tészta felére raktam hagymát meg paprikát, mert Bogikám nem eszi meg a hagymát se meg a paprikát se. 

Ugyanígy jártam el a két tepsi szalámis-szalonnás-hagymás-paprikás pizza első tepsijénél is, hogy Bogikám abból is tudjon enni. 

Mielőtt a tésztát a tepsibe raktam, a tepsiket vékonyan kiolajoztam, nehogy beleragadjon a pizza. 

250 fokra előmelegített, légkeverésre állított sütőben sütöttem meg egyenként a pizzákat, mert az a tapasztalatom, hogy ez a konnektorba dugós villanysütős tűzhely nem olyan erős teljesítményű, mint amit úgy kell bekötni. Abban a tűzhelyben egyszerre két tepsi cucc is simán megsült, de ebben nem úgy alakul a sütés, úgyhogy visszatértem az egy tepsinként sütésre. 


2 megjegyzés:

  1. Guszta és biztos nagyon finom volt ! Jó hogy ilyen ügyes kis kuktád van:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isteni volt, nemhiába, Bogikám keze is benne volt :) !

      Törlés