2020. december 14., hétfő

Újabb pogácsa kacsazsírral

                               

Délután úgy ráéheztem egy kis pogácsára, hogy azonnal nekifogtam, és megint felhasználtam bele  a tegnap kimaradt kis tálka margarinos törtkrumplit, ami eredetileg resztelt csibemáj  körete volt. Ma hajtogatott pogácsát csináltam, és a hajtogatáskor kacsazsírral kentem meg a tésztát, sőt a bele kerülő zsiradék felét is kacsazsírra cseréltem.

Hozzávalók:

20 dkg margarinos törtkrumpli, 60 dkg finomliszt, 1,5 fehér műanyag kanál só, kb. 1 dl tej, 2 csapott teáskanál cukor, 1 csomag Lidl-s friss élesztő, 5 dkg margarin, 5 dkg kacsazsír, 2 púpos evőkanál 20 %-os tejföl, 1 tojás sárgája

hajtogatásonként kb. 2 púpos evőkanál kacsazsír, összesen 4 evőkanál,  (hidegen kenem a tésztára kézzel, a kezem melegétől megolvadt)

a teteje megkenéséhez a tojás fehérje kis sóval elhabarva,

a tetejére reszelt trappista sajt.

A cukros tejben felfuttattam az élesztőt.

A krumplit villával egészen összetörtem, majd a liszttel együtt mikróban meglangyosítottam, hozzákevertem a sót, margarint, kacsazsírt, a felfuttatott élesztőt, tejfölt és tojássárgáját, majd szép sima, kellemes tapintású tésztává dagasztottam, ami sem a tálhoz, sem  a kezemhez nem ragadt.

Lisztezett asztallapon pihentetés nélkül azonnal kinyújtottam, kacsazsírral megkentem és hajtogattam. 

Alulról középre, felülről rá, balról középre és jobbról rá, majd visszatettem a tálba, folpackkal és konyharuhával letakarva mikróban kelesztettem 5 percig 90 watton, majd még 15 percig. 

Utána megint kinyújtottam, kacsazsírral megkentem és ugyanúgy meghajtogattam, mint előbb. Megint letakartam és langyos sütőben kelesztettem 20-25 percig. 

Akkor kb. 2 cm vastagra nyújtottam, megcsíkoztam, sóval elkevert tojásfehérjével lekentem és reszelt trappista sajttal megszórtam. Kis pogácsaszaggatóval kiszúrtam és sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam. 1 3/4 tepsi pogácsa lett. A potyadékokat nem gyúrogattam, csak összefogtam és a tepsik szélére pakoltam. Azok lettek az én pogácsáim. 

A sütőt közben 200 fokra melegítettem alsó-felső sütésre állítva és a pogácsákat addig sütöttem, míg szép aranybarnák lettek. Sajnos legtöbbje eldőlt, 3-4 db is összesült, de a család azokat vitte el legelőször, mondván, hogy nem kell annyit mászkálni érte :).  

Öröm volt látni, ahogy körbevették a tepsit és látszott, hogy mindenkinek nagyon ízlett  a  pogácsám. Bogikám és én hideg tejet ittunk hozzá, ez lett a vacsoránk. 



2 megjegyzés: