2011. március 24., csütörtök

Zúzás csirkepörkölt jégsalátával



Aki rendszeresen olvassa a blogomat, az tudja, hogy családunk nagy pörkölt rajongó. Szinte bármilyen pörköltet szívesen fogyasztanak, viszont a Fiaim a zúzával hadilábon állnak, pedig Férjem és én nagyon szeretjük (-nénk). Ezért klasszikus zúzapörköltet, ami csak zúzából áll, nem szoktam főzni, csak úgy kerül a tányérunkra, ha a zúzát csirkepörköltbe csempészem, ahol a többféle hús között megtűrik a Fiúk is, de vigyáznak, nehogy a tányérjukra kerüljön belőle akár egy darab is!! Ma, mert már kicsit jobban bírtam mozogni a fájós derekammal, elmentem valami "prédát" keresni ebédre. Vettem is pörköltnek való csontosabb csirkehúst,  meg fél kiló zúzát (érdekes, hogy a far-hátat és szárnyat jobban szeretik, mint a combot) és főztem egy isteni zúzás csirkepörköltet!!



Hozzávalók:



  • kb. 2  kg csirkehús (csontosabb részek: far-hát, szárnyak, nyak)

  • 0,5 kg zúza

  • 2 fej hagyma

  • kevés olaj

  • 1-1,3 fehér kanál só

  • zöldpaprika darab

  • 1-2 paradicsom

  • 1 teáskanálnyi csípős piros arany

  • 2-3 fehér kanál csípős fűszerpaprika

  • 0,6 liter víz

A megtisztított, feldarabolt csirkehúsokból és zúzából a szokásos módon csirkepörköltet főztem zepter gyorsfőző fedővel, jelzések után (pöcök és mutató) 10 percig, azután félrehúztam a tűzhelyről, és hagytam, hogy a pöcök magától visszaessen. A Fiúknak tésztát főztem hozzá, Apának és magamnak pirított tarhonyát, mert mi azt szeretjük inkább. Mellé friss, tavaszt idéző ropogós jégsalátát készítettem:


Hozzávalók:
  • 2 fej tömör, (kemény fejű) jégsaláta

az öntethez:
  • 5 evőkanál 10 %-os ecet

  • 15 evőkanál víz

  • 2 evőkanál olaj

  • 2-3 csapott fehér kanál só

  • 1 teáskanál folyékony édesítőszer

  • őrölt bors

 A jégsaláta külső levelét leszedtem, a salátát megmostam és vékony cikkekre vágtam, nagy üvegtálba raktam. Az öntetett egy bögrében összekevertem.  A salátát az öntettel megöntöztem,  jól elkevertem, kis  ideig állni hagytam. Isteni volt a friss, ropogós tavaszi íz a finom zúzás csirkepörkölttel és pirított tarhonyával. Bárkinek ajánlani tudom egy finom, és aránylag olcsó ebédnek.








2 megjegyzés:

  1. Mária a mi családunk is nagy pörkölt rajongó, bármilyen húsból szeretjük. Szívesen megkóstolnám a tiedet is, ínycsiklandó, szeretem az ilyen hagyományos ételeket nagyon.

    VálaszTörlés
  2. Szívesen megkínálnálak vele:))!
    (De már csak tésztával van.)

    VálaszTörlés