2011. március 21., hétfő

Tejfölös karalábéleves káposztával és virslivel



Lehet, hogy kissé bizarr az elnevezés, de a leves csoda finom volt. Hétfő lévén nem terveztem nagy főzést, csak a kamrában, hűtőben és mélyhűtőben található hozzávalókból gazdálkodva. Említettem a fiúknak a szardíniás tésztát, hát... azt most leszavazták. A zöldségtároló rekeszben találtam még másfél karalábét, negyed fej káposztát, répát, zöldséget, zellergumót, így a levesnek való már megvolt, úgy gondoltam, próba szerencse, a karalábé levesbe belefőzöm a káposztát is, és cseppet sem rontott rajta, sőt...! A mélyhűtőben találtam 3 db virslit, ami végül egy kicsit frankfurti jellegűvé tette a levest. Ugyancsak a  mélyhűtőben találtam egy csomag bőrös oldalast, amit gyorsan bedobtam a mikróba, felolvasztó fokozatra, kiengedni, amíg ez megtörtént, odatettem a levest, amibe az alábbi "alkatrészeket" főztem bele:



  • 1,5 db karalábé

  • 1/4 fej káposzta

  • 1 fej hagyma

  • 2 nagyobb sárgarépa

  • 1 petrezselyemgyökér

  • 2 szelet egy hatalmas zellergumóból

  • 2,2 l +1-2 dl víz

  • 2 púpos fehér kanál ételízesítő

  • kb. 4 evőkanál tejföl

  • 2 evőkanál rétes liszt

  • kevés csilipor

  • 1 teáskanál szárított petrezselyemzöld

  • 3 db virsli

  • 4-5 dkg karika levestészta

A zöldségeket megtisztítottam, mindent (a hagymát is) apróra vágva fazékba rakta. Felöntöttem 2,2 liter vízzel, beleraktam az ételízesítőt és puhára főztem. Amikor puhára főttek a zöldségek, habarást készítettem a tejfölből, 1-2 dl vízből és 2 evőkanál rétes lisztből, amivel behabartam a levest. Beleraktam a tésztát, a virslit, kevés csiliport, szárított petrezselyemzöldet, és még 10 percig főztem. Forrón tálaltam. Isteni, leves volt!!





Tejfölös karalábéleves káposztával és virslivel


3 megjegyzés:

  1. Találékony vagy, nagyon gusztának néz ki a leves, biztos finom volt.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Kati! Tényleg nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  3. Marcsi nálunk ma tejszhines karalábéleves volt, hát az is fincsi, de a Tiednek legalább van gyönyörű színe :)))

    Légyszives bekukkantani hozzám. Köszönöm.

    http://vikkokucko.blogspot.com/2011/03/uj-tavasz-uj-dijak.html

    VálaszTörlés