2017. január 30., hétfő

2017. 4. heti menü

Ezeket ettük a héten:
Hétfő: 
Közkívánatra "gombóc leves". Igaz nem gömbölygettem gombócokat, de ez is krumplis tésztából készült, mint a múlt héten, mert akkor nagyon "bejött" mindenkinek. 
Most 35 dkg margarinos törtkrumpliból és 25 dkg lisztből (fele finom, fele rétes) készült a tészta, kb. fél fehér csapott kanál sóval, de tojás nélkül. Így kicsit lágyabb lett a tészta, mint legutóbb. Vékony rudakat sodortam belőle, majd 4-5 mm-es darabokra vágtam, úgy főztem a levesbe.  Az alaplé ugyanúgy készült, mint a múlt héten. 
Szardíniás tészta
A mártás hozzávalói: 1/4 fej hagyma felaprítva, 2 olajos szardínia konzerv, fokhagyma granulátum, ételízesítő, oregánó és bazsalikom ízlés szerint, kb. 2 dl Nostia passzírozott paradicsom, kevés víz, amivel kiöblítettem a paradicsomos dobozt.



Kedd:
Zöldbabfőzelék csirkecomb fasírttal



Csirkecomb fasírt





Szerda: 
Zöldbableves virslivel - a maradék zöldbabfőzelékből 



"Öreg"  



Csütörtök: 
Brassói apró pecsenye csemege uborkával - most 4 db lebőrözött, csontjáról lefejtett, apróra vágott pulyka szárnycomb húsból, hagyományosan, fedő alatt puhára párolva, majd kissé lepirítva. Két hete ennek a csontjából készült a csontleves csigatésztával. Még ugyanennyi feldarabolt pulyka szárnycomb hús várja a fagyasztóban, hogy valami hasonlóan finom étel készüljön belőle.



Péntek:
Megint a maradékfelhasználás jegyében
Lebbencsleves


Majdnem carbonara, - Szalonnás-tojásos tészta


Fánk


Szombat:
Egész nap "jöttünk-mentünk-intézkedtünk" :)  nem főztem és nem sütöttem semmit.
Hideg kaját ettünk. Szendvics, tepertő, erdélyi szalonna, piros arany, ilyesmik.

Vasárnap:
Csirke mellcsontokból leves hagyományosan főzve, cérnametélttel


Legkisebbikem már jó ideje emlegette, hogy de jó lenne egy kis marhapörkölt, ezért főztünk egy kis marhapörköltet  tésztával - most hagyományosan, lassan, jó sűrű szaftúra - még holnapra is maradt belőle :)



Brownie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése