2017. január 26., csütörtök

Csirkecomb fasírt

Zöldbabfőzelék feltétjeként készült ez a fasírt. Már jó ideje leginkább csirkehúst eszünk, ritkán pulykát, vagy sertést, marhát pedig nagyon ritkán. Gondolom senkinek sem kell mondani, ennek leginkább anyagi okai vannak. Talán most még jobb lesz a helyzet az áfacsökkentés után, de ki tudja meddig. Valószínű ez sem lesz hosszú életű, ahogy a sertéshús esetén is rövid ideig tarthatott az örömünk. Na de itt az ideje, hogy a lényegre térjek. 
Csirke felsőcombokból készült ez a fasírt, mert azon van a több hús. Lebőröztem és kicsontoztam, 4 db csirke felsőcombot, a húst apróbb kockákra vágtam, aztán a MixSy botmixer húsdaráló késével ledaráltam. Késes robotgéppel is megoldható, vagy ha valakinek van otthon húsdarálója és nem rest elővenni, akkor azzal még inkább. A hús további felhasználása ugyanúgy történik, mint a darált sertéshús esetében, és bátran mondhatom, hogy a végeredmény egy cseppet sem rosszabb, mint a sertéshúsból készült változat. Én a fűszerezést is teljesen úgy csináltam, mintha sertéshússal dolgoztam volna. Legnagyobb örömömre a családnak nagyon ízlett a csirkecombból készült fasírt. 
Hozzávalók: 
45 dkg darált csirkecomb, 30 dkg áztatott, kinyomkodott kenyér, 1 kisebb tojás, 1,5 fehér műanyag kanál ételízesítő (Mikado), 1,5 fehér műa. kanál fűszerpaprika, fokhagyma granulátum, őrölt bors, őrölt kömény ízlés szerint, 2 evőkanál zsemlemorzsa. 
A felsorolt anyagokat alaposan összedolgoztam, majd rendes méretű fasírtokat formáztam belőle, 11 db lett. Forró olajban, de a hőt mérsékelve (8/12) szép pirosra sütöttem a húspogácsákat. 
Bármilyen főzelékhez kiváló feltét lehet, de sültkrumplival, savanyúsággal, vagy kenyérrel,  ketchuppal, mustárral is fogyasztható. Érdemes rászánni az időt és kipróbálni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése