2013. október 15., kedd

Késői laskagombaleves

Tegnap Legnagyobbikom nagy örömmel hozott egy tálka késői laskagombát, mert tudja, hogy imádok mindenféle gombát. Nagyon megörültem neki, meg is tisztítottam, fel is szeleteltem, úgy raktam el a hűtőbe lefóliázva a mai felhasználásig. Ma aztán egy finom levest főztem belőle. Igaz csak én szeretem, ezért eleve nem sokat főztem, de még így is ehetek belőle háromszor. (A gombáról feldolgozás előtti kép található egy  régebbi bejegyzésben )
A leves hozzávalói: pici olaj, kb. 20 cm-es póréhagyma hosszában négybe vágva, felszeletelve, 1 tálka szeletelt késői laskagomba (a képen), só, bors, 1,5 evőkanál rétesliszt, 1,3 liter forró víz, 2 púpos evőkanál 20 %-os tejföl, 1 félmarék tojás nélküli cérnácska tészta, szárított petrezselyemzöld.
A felszeletelt pórét pici olajon megdinszteltem, ráraktam a gombát, sóztam, borsoztam, addig pároltam, míg a gomba elfőtte az összes belőle kioldódott levet. Ekkor megszórtam liszttel, jól elkevertem és pirítottam pár percig, majd felöntöttem forró vízzel. Főztem vagy 15-20 percig, aztán beletettem a tejfölt, újra forrás után a tésztát és még vagy 8 percig főztem. Végül megszórtam szárított petrezselyemzölddel és azon forró tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése