2013. október 17., csütörtök

Birsalmasajt Legnagyobbikom Barátnőjétől

Ezt a finomságot nem én készítettem, kóstolóba kaptuk Legnagyobbikom Barátnője főzte. Nagyon ügyes!! Én talán két éve próbáltam készíteni, szépen is ment egy darabig a dolog, de épp akkor volt itt Tomika, aki elterelte a figyelmemet, és végül jó alaposan lesült. De nem dobtam ki, üvegekbe szedtem a menthető masszát, aztán rájártam, mert ha nem is lett ilyen kemény, mint M-é, de az is finom volt. Mint egy jó sűrű birslekvár.
Ez viszont kellően megkötött, gyönyörűen szeletelhető és nagyon finom volt - mert sajnos már csak múlt időben beszélhetek róla :)!! Majd megkérdezem a receptjét, és leírom.
Nem féltem Legnagyobbikomat, mert Barátnője nagyon ügyesen mozog a konyhában, meg egyáltalán a háztartási munkákban. És ügyesen terelgeti Legnagyobbikomat, hogy segítsen, mert amíg velünk lakott, nem sokat segített a ház körül. Hacsak a rengeteg hal "beszállítását" nem veszem háztartási munkának :).


És akkor a recept:
1 kg birsalma, 70 dkg cukor, víz
A megmosott, lesikált almát magházával együtt, de a magok nélkül felkockázta, annyi vízzel, ami épp ellepte főni tette. Amikor a birs megpuhult, a vizet leszűrte róla, de 1 dl-t félretett, hogy a cukrot azzal főzze fel szirupnak. A birset botmixerrel pürésítette, hozzáöntötte a felfőzött szirupot, együtt főzte tovább kb. 2,5 óráig állandóan kevergetve, amíg kellően besűrűsödött, majd tálkába öntötte és hagyta megdermedni - kb. 2 nap kellett hozzá, utána kb. 1 hétig hűvös helyen szárította.  

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a sajt, ezt még én sem csináltam csak már kóstoltam.Látod milyen jó hogy külön vannak tőletek így meglepnek ilyen finomsággal és még a fiad is gyakorolhat a konyhában. Jó az új helyen lakni nektek, gondolom már minden a helyére került!

    VálaszTörlés
  2. Tényleg jó. Már több mint hét éve együtt járnak, mostmár "lakva" is megismerték egymást :).
    Jó az új hely, nagy előnye, hogy nem több szintes. A régi 3 szintes volt, nehezen bírtam a sok lépcsőt.
    A selejtezés után még megmaradt holmit elrakni, hát az nem könnyű, van, aminek még mindig keresem a helyet.

    VálaszTörlés