2013. október 19., szombat

Zepter edény használata 7. Sültkrumpli - Zepter módszerrel - és úrja hamis rakottkrumpli

A költözés arra is jó volt, hogy megtaláltam egy szekrény mögé beesett receptgyűjteményt, amelyben Zepter edényt használóknak írtak le jó tanácsokat. Ma kipróbáltam a krumpli sütést Zepter serpenyőben, és láss csodát, működött :)!!
A serpenyőbe csak 1 cm magasan kellett olajat önteni, a krumplit (5-6 kisebbet) megpucoltam, még egészben megmostam, utána kockáztam fel. A fedő alatt, nagy fokozaton (9) felforrósított olajba beletettem a krumplit (nem lepte el), azonnal elkevertem, rátettem a fedőt, a hőfokot 7-esre mérsékeltem. A fedőt 2x-3x kitöröltem a rá kicsapódó nedvességtől, és a krumplit is megkevertem közben, hogy mindegyik  szemet érje az olaj.  Kb. 10 perc alatt szép pirosra sült. Nem akartam hinni a szememnek, mert amikor régebben fedő nélkül próbáltam Zepterben krumplit sütni, akkor egy sápadt, kiszáradt vacak lett belőle. Akkor le is tettem arról, hogy Zepterben krumplit süssek. És most itt a tökéletes, gyors, aranyszínű sültkrumpli, ráadásul olajtakarékosan. Hát kell ennél több?? 
Akinek igen, annak figyelmébe ajánlom az Anyukám által anno "hamis rakott krumpli"-nak elnevezett ételt, ami szerepel már a blogomban, de olyan finom, hogy újra megmutatom. 
Hozzávalók: 1-2 evőkanál olaj, egy 5 cm-es darab füstölt kolbász, 1 pár bécsi virsli, egy adag sültkrumpli, 2 nyers tojás, 2 evőkanál 20 %-os tejföllel,  pici só (ízlés szerint) 
1-2 evőkanál olajon picit megpirítottam a hosszában kettévágott, vékonyra szeletelt kolbászt és a felkarikázott virslit. Hozzáadtam a friss sültkrumplit, elkevertem, és együtt sütöttem 1-2 percig. Ekkor ráöntöttem a tejföllel és sóval alaposan elhabart tojást. Nem sütöttem keményre. Gyors és isteni volt :)!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése