2013. október 10., csütörtök

Lencseleves füstölt csülök levében főzve, túrós tészta, főtt csülök


Újra rossz idő van, jólesik a melengető, tartalmas leves. Tegnap még volt tejfölös karfiollevesünk, utána csak egy egyszerű sültcsirke került asztalra hagymás krumplival és párolt káposztával, pont úgy, készítve, mint ITT
Mára egy nem túl nagy füstölt csülköt főztem meg gyorsfőző fedővel, szokásos jelzések után kb. 40-45 perc alatt, aztán kivettem a húst, hűlni hagytam, a lébe pedig 25 dkg áztatott lencsét, 1-1 sárgarépát és petrezselyemgyökeret illetve egy nagy zellerből egy jókora szeletet kockáztam fel. Egy apróra vágott kisebb hagyma is belekerült még, kis só, fokhagyma granulátum és fűszerpaprika kíséretében. A fazekat visszazártam, és a jelzések után 15 percig főztem a levest. Visszahűtés és újra forralás után paprikás- tejfölös habarással habartam be. A 2,5 liter léhez 2,5 evőkanál rétes lisztet, kb. 1,5 dl hideg vizet, 1 fehér kanál fűszerpaprikát  és 2 evőkanál tejfölt botmixeltem össze, ezt a habarékot öntöttem a forrásban lévő levesbe. Nem találtam elég savanykásnak, ezért 1 evőkanál ecettel is ízesítettem még. Ja és amikor a tejfölt kivettem a hűtőből, pici tányéron néhány kolbászkarikát is megláttam, na az még belekerült, meg némi sovány csülökhús kis kockákra vágva. 
Egy kis ez meg egy kis az, és a végén egy nagyon finom leveske kerekedett belőle. 
Apával mi túrós tésztát ettünk utána, a fiúk inkább a csülökből csemegéztek tormával és friss kenyérrel.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése