2013. október 20., vasárnap

Brassói aprópecsenye sertéstarjából, krumplival együtt sütve - kísérlet

Ez is a ronda de finom kategóriába sorolható :)
A brassói aprópecsenye csirkemellből című bejegyzésemhez tegnap megjegyzést kaptam egy kedves Olvasómtól, amelyben azt ecsetelte, hogy katona ideje alatt olyan brassóit evett, ami egy edényben készült, - a krumpli a hússal együtt, annak szaftjában sült meg. Legalábbis én így értelmeztem, és ígéretet tettem, hogy ki is próbálom, - igaz csirkével.
Estére, mire Legkisebbikem hazaért a horgászatból, megkíséreltem elkészíteni ezt az ételt, tarja sovány részéből. 30 dkg sovány húst kis kockákra vágtam, vízpróbáig melegített Zepter lábasban gyorsan  átsütöttem, Fűszereztem sóval, őrölt borssal, fokhagyma granulátummal  és a hőt mérsékelve fedő alatt tovább folytattam a párolást kb. 1-1,5 dl víz hozzáadásával, hogy mielőbb megpuhuljon. Közben megpucoltam 5-6 közepes hópehely krumplit (tisztítva kb. 60 dkg volt), és kockára vágtam. A húsra öntöttem néhány kanál olajat (mert a húsnak nem volt zsírja), felforrósodás után ebbe kevertem bele a krumpli kockákat, és párszor megkeverve (hogy ne égjen le), de továbbra is fedő alatt addig sütöttem míg a hús is és a krumpli is megpuhult. Mondanom sem kell talán, hogy mégis lesült és ahogy a  kép is tanúsítja elég csúnyácska lett, - mintha a húst törtkrumplival kevertem volna el, - de mind elfogyott, Legkisebbikemnek és Apának is ízlett. Én felkapargattam a lesült részeket, az tényleg sültkrumplis brassói ízű volt.
Valószínűnek tartom, hogy Olvasóm a katonaságnál csak a brassói sütés  "összesütő" fázisát láthatta, mert szerintem nem lehet úgy megsütni egy edényben a húst és krumplit, hogy az "úgy" nézzen ki, mint a sültkrumplival készült. Ha valakinek mégis sikerül, kérem írja meg hogy csinálja!!
Az viszont biztos, hogy ezután nemcsak összekeverem, hanem kicsit összesütöm a végén a húsal a krumplit, úgy biztos még finomabb lesz. Köszönöm az ötletet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése