2013. október 20., vasárnap

Gombás tarja

A mai ebédünk tarjából készült, mégpedig abból, amiből az esti brassói próbálkozás is megtörtént. Tegnap megkértem a hentest, hogy vegye ki a tarja csontját és vágja el háromba. Ma a csontból leves készült, amiből a húst kiszedtem és külön tálaltam. A levesbetét ma cérnametélt volt.

a levescsontok
A húst még tegnap elszeleteltem kb. 1,5-1,8 cm vastag szeletekre. Ennek nagy részéből sütőpapírral bélelt tepsiben, sóval, borssal, fokhagyma granulátummal, chiliporral és őrölt köménnyel fűszerezve pecsenye készült. Alufóliával lefedve sütöttem 180 fokon jó másfél órán át, akkor megfordítottam és még néhány percre visszatettem az elzárt sütőbe. Az alufóliát  visszahajtottam rá, hogy ne száradjon ki.
a pecsenye
És végül a gombás tarja: 5 szelet tarját Zepter sütés szabálya szerint elősütöttem, 
amikor mind elkészült, a tűzhelyet takarékra vettem, a húsokat ztam, borsoztam, és rátettem 20 dkg tisztított félbe vágott apró csiperkét. 
Lefedve pároltam legalább 35-40 percig. Ekkor szórtam rá egy fej apróra vágott hagymát, és lefedve tovább pároltam (vizet egyáltalán nem tettem rá). Amikor a hús megpuhult, habarást készítettem 1,5 dl hideg vízből, 3 nagy evőkanál tejfölből és 1 csapott evőkanál rétes lisztből, ezzel behabartam a gombás húst, alaposan kiforraltam és csakúgy mint a pecsenyét ezt is hagymás törtkrumplival tálaltam. Ebből csak én ettem, mert a többieknek inkább a pecsenyéhez volt kedvük. Isteni finom volt :)!!

2 megjegyzés:

  1. Ó ,ha ezt most hallottad volna hogy én mekkorákat nyeltem. Nagyon guszta ez a husid a gombamártással.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva :)! Nagyon finom is volt!

    VálaszTörlés