2012. szeptember 11., kedd

Retro ebéd: Tojásos leves, kelkáposzta főzelék (baconba tekert) sültvirslivel







Ma ebédre mégsem rántott gévagomba készült, inkább ezt a retro ebédet főztem. Régen volt már kelkáposzta főzelék, pedig ezt a főzeléket mindenki szereti a családban. Fasírtot akartam készíteni hozzá, de Párom  inkább virslit kért az este, amikor megbeszéltük mi legyen ma az ebéd. A tojásos leves csak csöppnyi ráadás volt, és inkább csak kettőnknek, mert a fiúk azt nem eszik meg, mi viszont szeretjük. Gyors és finom, bár a mai gyerekek többsége lehet nem is ismeri. 


A tojásos leves hozzávalói: 2-3 személyre: 2-2,5 evőkanál liszt, 2-3 evőkanál olaj, 1 kávéskanál őrölt kömény, 1 fehér kanál fűszerpaprika, ételíesítő és/vagy só ízlés szerint, 1,5 liter forró víz, 3 tojás pici sóval elhabarva, chilipor (elhagyható, de isteni vele)


A lisztet kevés olajon világos zsemleszínűre pirítottam, ráraktam az őrölt köményt, amitől istenien illatos lett, majd az edényt félrehúzva - nehogy megégjen - a fűszerpaprikát is rátettem, jól elkevertem és felöntöttem forró vízzel. Beletettem az ételízesítőt, sót, chilipor és főztem jó 10 percig. Ekkor a tojásokat pici sóval elhabartam és a levesbe öntöttem, közben a villával állandóan kevergettem, hogy szép szálasra csapódjon ki a tojás. 1-2 perc forralás után tálalható. Tejföllel, vagy néhány csepp ecettel savanyítható, de savanyítás nélkül is nagyon finom.


Kelkáposztafőzeléket már többször tettem föl, most is úgy készült, mint máskor, de a sűrítéssel most volt egy kis gondom. Világos rántást készítettem 2,5 evőkanál lisztből és kevés olajból, mégsem akart besűrűsödni a főzelék úgyhogy kénytelen voltam keményítőhöz folyamodni, hogy javítsak a helyzeten. 3 teáskanál keményítőt pici vízzel (kb. 0,5 dl) összekevertem, és a főzelékhez öntötem, ezzel végül sikerült helyrehozni a hibát, így ma is nagyon finom főzeléket tálalhattam. Ma a virsliket baconbe tekertem (két végén fogpiszkálóval rögzítettem, hogy ne essen le sütés közben) úgy sütöttem meg pici olajjal kikent serpenyőben. 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése