2014. február 11., kedd

"Dunaegyházi" gombócleves, rántásos és mákos nudli

A dunaegyházi gombócleves
Valamelyik reggel, amikor nem bírtam aludni Ízőrzőket néztem a neten. Legnagyobb örömömre ismerős ételeket fedeztem fel a Dunaegyházán készült részben. Krumplis tésztából készült ételeket, gombóclevest, rántásos nudlit és a "tapcsikolt" pogácsát. Ezeket már én is leírtam a blogban, igaz nem egészen úgy, ahogy otthon Anyukámtól tanultam, mert én tojást is ütöttem a tésztába - kivéve, amikor testkontrollosan készítettem, (legutóbb január 11-én,) akkor tojás nélkül készült a tészta, és derelye  meg tapcsikolt pogácsa lett belőle a gombóc leves mellett. A dunaegyházi gombócleves viszont egészen másképp készült, mint ahogy én szoktam, de nagyon izgalmasnak találtam, így ma "olyan" gombócok kerültek a levesbe. Igaz egy kicsit zöldség-gazdagabbra főztem az alaplevet, mert volt benne vékony negyedkarikákra vágott sárgarépa, petrezselyemgyökér és paszternák is a felaprózott hagyma és a szárított petrezselyemzöld mellett. 
Dunaegyházán ugyanis piros rántással töltött hatalmas gombócok kerültek a levesbe. Én is megcsináltam a piros rántást, kinyújtottam a gombócnak szánt tésztát, rákentem a kihűlt rántást, aztán a tésztát feltekertem, mint a bejglit, és a kezem élével elvagdosva, gombócokat formáltam a tésztából, ahogy a filmen a néni mutatta. Persze nekem nem sikerültek olyan szépre a gombócok, úgy látszik van ami akárhogy próbálom nekem nem megy. Na azért csak lettek valamilyenek, és meg is főttek a levesben. Nagyon finom, és nagyon laktató leves lett!!
a kettévágott rántásos gombóc
Második fogásnak egy kis adag rántásos nudli készült nekem (sósan, mert az Anyukám által régen készített rántásos galuskának nevezett sós ételt is imádtam és ez pont olyan volt, csak nem gombóckák lettek sós rántásba forgatva, hanem a nudlik)
Még a kis adag rántásos nudlinak is csak felét bírtam megenni a laktató leves után
és egy hatalmas adag mákos nudli készült a többieknek, bár utóbb Legkisebbikem is megállapította, hogy Ő sem szereti olyan nagyon a mákos nudlit, mint gondolta. Apának viszont nincs az a mákos cucc, ami sok lenne, hát most örülhet, mert van mákos nudli bőven. 
Apa viszont kétszer szedett, és még legalább kétszer-háromszor ehet a mákosból,  annyi lett. 

A tésztához  1,3 kg sós vízben főtt krumplit törtem át (Apukám tegnapi szülinapi vacsorájának, a marhapörköltnek egyik körete volt, már megint alaposan elszámítottam magam vele). Első körben 60 dkg réteslisztet tettem hozzá, míg kellőképpen kemény tészta lett belőle. Aztán amikor állt néhány percet, elkezdett belágyulni, úgyhogy kellett még hozzá pár evőkanál liszt, hogy formálható legyen és ne ragadjon.
A csupa szénhidrát ebéd után a várakozási idő 3 óra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése