2014. február 4., kedd

Karfiolleves, padlizsános tészta paradicsomsalátával


Megint szénhidrátos ebéd készült nálunk, Apa kívánságára tésztás. Ő a kedvenc tésztáját kérte, mákosat, a többit rám bízta, amihez kedvünk van. Most nem volt kedvem káposztás tésztához, de azért maradt a zöldséges "vonal", végül is egy padlizsánból készült a tésztára való.
Előtte azonban volt egy kis zöldséges leves is, pontosabban karfiolleves.
Ezek főttek benne: 2 fej karfiol, 2 szál sárgarépa, 1 szál paszternák, 1 szál petrezselyemgyökér, 1 nagy szelet zeller, 1 felaprított hagyma, fél hegyes erős paprika, 2 negyedelt csiperke gomba, 2 liter forró víz, ételízesítő és/vagy só, őrölt bors, szárított petrezselyem
A hét végén vettem két fej karfiolt, hogy pörkölt mellé, vagy valami rakottasnak elkészítem majd, de elmaradt. A mai levesünkben viszont mindkettőt megfőztem, aztán néhány kisebb rózsa kivételével kiszedtem a főzőléből, és félretettem estig. (Vacsorára rakott karfiol lesz belőle, főtt tojás karikákkal, virslivel-kolbásszal, tejfölösen, sajtosan ahogy a múltkor már szerepelt a blogon.) A visszamaradt zöldséges lébe tojás nélküli cérnametéltet főztem, így megvolt az első fogás. A belefőzött gomba mind az én tányéromba került, hogy a család ne hisztizzen miatta.


A padlizsános tésztához megtisztítottam egy fej hagymát, és egy feszes padlizsánt, mindkettőt nagyon apróra vágtam és kevés olajon megdinszteltem. Ízesítettem ételízesítővel, sóval (óvatosan, nehogy sok legyen, mert összeesik a padlizsán), borssal, aztán kétszer 2 dl víz hozzáadásával egészen puhára, krémesre főztem a padlizsánt. A végére egész sötét lett a színe. A megfőzött tészta egyik felét összekevertem a padlizsánkrémmel, másik felét 10-10 dkg mákkal és porcukorral.

Apa mákos tésztája - sötétítő függönyön átsütő napfény miatt látszik sárgának

A padlizsános tészta mellé paradicsomsalátát készítettem 4 paradicsomból, egy pici, nagyon vékonyra vágott lila hagymával, őrölt borssal, bazsalikommal, fél citrom levével, csipet sóval és pici olajjal.

A padlizsános tészta külalakra nagyon hasonlít a káposztás tésztához, ízre viszont a krumplis tésztához. Nagyon finom, Legkisebbikem kétnagy tányérral tüntetett el belőle, két tálka paradicsomsalátával. Persze a finom csípős levesből is evett mindenki egy-egy tányérral.
A várakozási idő az ebéd után 3 óra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése