2014. február 17., hétfő

Zsemlegombócleves, "Zöldségpörkölt" rigatonival, salátával

 
A tegnapelőtti-tegnapi hagyományos vacsora újra elhatározásra juttatta Apát és Legkisebbikemet. Újra megállapították, hogy jobb a közérzetük, ha testkontrollosan eszünk. Így eszerint készült a mai szénhidrátos ebéd.
Első fogásként zöldséglevest főztem "zsemlegombóccal", ami tulajdonképpen zsemlekenyér gombóc volt.
Hozzávalók: kb. 1 evőkanál olaj, 1-1 sárgarépa és petrezselyemgyökér, 1 szelet zellergumó, 3 karfiolrózsa, 1 pici hagyma, fél hegyes erős paprika, 1,5 liter forró víz, 1 fehér kanál ételízesítő, kávéskanálnyi só, pici őrölt bors, kevés szárított petrezselyemzöld. 
A zsemlegombóc: 2-3 szeletke zsemlekenyér kb. 1 cm-es kockákra vágva, pici olajon megpirítva, 6 evőkanál réteslisztből, pici só, 1 dl hideg víz, csipet szárított petrezselyemzöld hozzáadásával készült galuskatésztába keverve.
A megtisztított feldarabolt zöldségeket az olajon megdinszteltem, fűszereztem, felöntöttem forró vízzel és 20 percig főztem, majd teáskanál segítségével beleszaggattam a zsemlegombócokat. Pár percig még főztem és tálalhattam. 

A második fogás 1 kis fej felaprózott hagymából, 1 padlizsánból és 1 cukkiniből készült zöldségpörkölt volt. Az felaprított zöldségeket kevés olajon megdinszteltem, 1 fehér kanál ételízesítővel és 1 kávéskanál fokhagyma granulátummal ízesítettem, 2 dl víz hozzáadásával pároltam tovább. Amikor a vizet elfőtte, megszórtam egy evőkanál liszttel, 1 fehér kanál fűszerpaprikával és további 2 dl víz hozzáadásával készre főztem. Az utolsó percekben fél hegyes erős paprikát is adtam hozzá felkockázva. 
 A zöldségpörkölthöz tojás nélküli rigatonit főztem (szokásos módon forrás után 10 percig. ), és egy gyors salátát is csináltam mellé, megint fél fej jégsalátából, 2 paradicsomból, 1 hegyes-erős paprikából, fél citrom levével, 2 csipet sóval, pici olajjal, borssal és fokhagyma granulátummal, ahogy szoktam. Fokhagyma granulátumot szinte mindig teszek bele, az megdobja kicsit az amúgy jellegtelen zöldségeket is. 
Az ebéd után a várakozási idő 3 óra volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése