2014. augusztus 29., péntek

Tom Yum pasztás rákleves

Már megint majdnem elfelejtettem ezt a jó kis levest leírni. Pedig  hihetetlenül finom előétel annak, aki szereti a csípős garnélás ételeket. Nekem és Legkisebbikemnek nagyon bejött, de Apa ki nem állhatja a rákot, hát ezt sem kóstolta meg.  
Még régebben a Bernitől kapott csomagban volt  a Tom Yum paszta, amit most végre felhasználhattam. Az év eleje "szétválasztással" telt, akkor nem tudtam sort keríteni rá.
Az első lépés az volt, hogy kinyitottam a Tom Yum paszta csomagolását, és egy picit megkóstoltam. Semmi rosszat nem tapasztaltam, kicsit savanykás ízt, és kellemes csípősséget éreztem, így bátran a készülő leveshez öntöttem.  De kezdem az elején...
A leves hozzávalói:
1-2 evőkanál olaj, 250 gr mirelit apró garnéla (glazúrjég nélkül 200 gr), kb.1,2-1,5 liter forró víz, 1 cs Tom Yum paszta, ételízesítő és/vagy só ízlés szerint, fokhagyma granulátum vagy frissen reszelt fokhagyma ízlés szerint, 1 jó nagy evőkanálnyi apróra vágott petrezselyemzöld (fagyasztott),  kávéskanálnyi csípős fűszerpaprika, 50-60 gr 8 tojásos cérnametélt. 
A garnélákat megint forró víz alá tartottam egy szűrőben, hogy a glazúrjég mielőbb leolvadjon róluk, aztán gyengéden kinyomkodtam, majd kevés olajon pár percig pirítottam. Közben megszórtam fokhagyma granulátummal, pici ételízesítővel, rányomkodtam a Tom Yum pasztát, jól elkevertem és felöntöttem vízzel. Csak kóstolás után tettem bele még sót, nehogy túlsózzam. Belekerült a petrezselyemzöld és a csípős fűszerpaprika is, aztán kb. 3-4 perc főzés után a cérnametélt is. Azzal még kb. 6 percig főztem és tálalhattam. Mindketten kétszer szedtünk belőle, annyira ízlett, el is fogyott az utolsó cseppig. Majdnem olyan volt, mint a múltkor készített  fokhagymás csípős ráklevesem, csak ebben még érezhető volt egy kis citromos savanykás íz is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése