2014. augusztus 29., péntek

Zöldborsós-sonkás-tejszínes tészta


A héten volt már vasárnapról maradt húsgombócos-apróhúsos  "töltött káposzta", meg isteni töltött paprika, Tom Yum pasztás rákleves, aztán az a jó kis padlizsános-kolbászos tészta, csirkemelles brassói, paprikás krumpli nokedlivel és virslivel,  de mára már megint nem tudtam mást kitalálni, ezért mi mást is hozhattam volna :)... Megint tésztás ételt, de most olasz fűszerek nélkül. Bár úgy tudom, az ötletadó - a pasta Emiliana - szintén olasz származású. 
Az én változatom hozzávalói:
1 fej hagyma felaprózva, 2-3 evőkanál olaj,  450 gr mirelit zöldborsó 200 gr csíkokra vágott sonka, 1 fehér kanál ételízesítő, 200 gr 30 %-os tejszín, őrölt bors, 2 evőkanál apróra vagdalt petrezselyemzöld (a mélyhűtőből), kevés fokhagyma granulátum, 1-1,5 dl víz, 500 gr durum 4 tojásos kagyló tészta (Conchiglie), szokásos módon megfőzve (forrás után 15 perc).
A felaprított hagymát kevés olajon megdinszteltem, hozzáraktam a mirelit borsót és addig pároltam, amíg a szemek átforrósodtak. Addigra felcsíkoztam a sonkát és a borsóhoz adtam, együtt sütöttem pár percig. Akkor felöntöttem tejszínnel, ízesítettem ételízesítővel, őrölt borssal, apróra vágva fagyasztott petrezselyemzölddel, fokhagyma granulátummal. Kellett még hozzá egy pici víz, hogy a borsó teljes puhulásáig ne égjen le a sűrű, tejszínes mártás. Amikor a borsó megfőtt, hozzákevertem a kifőtt kagyló tésztát, 2-3 percig együtt forraltam és máris tálalhattam az ebédet. Kissé gyanakodva méregette a család, mert ilyet még sose főztem, de kóstolás után mindenki jó adagot lapátolt be belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése