2021. november 13., szombat

Sonkás-sajtos rakott karfiol

                            

Tegnap egy hatalmas gyönyörű karfiolból készült ebéd nálunk. Először sok zöldséggel levest főztem a rózsáira szedett karfiolból, aztán a karfiolrózsákat kiolajozott tepsibe szedtem, kicsit elegyengettem, és megszórtam kis kockákra vágott sonkákkal. (Többféle sonka maradékát használtan fel hozzá, csemege karajt, prágai sonkát, illetve hajszál vékonyra szeletelt nyers füstölt karajt.) Ezután habarást turmixoltam 4 db M-es tojásból, kevés sóval, 4 csapott evőkanál rétes liszttel és 2 púpos evőkanál tejföllel, ezzel öntöttem nyakon a sonkás karfiolt. A tetejét durvára reszelt trappista sajttal szórtam meg és szép pirosra sütöttem. A lisztes habarás kicsit jobban összefogta a rakottast, mint a régebben csak tojásból és tejfölből mixelt habarás, és így kicsit a szénhidráttartalmon tudtam emelni, mert a karfiolnak, sonkának, tojásnak és sajtnak nem nagy a szénhidrát tartalma. Ebédnél elfelejtkeztem a fényképezésről, így csak a megmaradt kevés rakottast kaptam lencsevégre, hogy azért meg legyen örökítve. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése