2021. november 26., péntek

Hamis piskóta kakaósan

                             

A neten találtam ma ezt a nagyon egyszerű, mégis nagyszerű süti receptet, illetve ennek sima, kakaó nélküli változatát ITTKöszönet érte.

Azonnal neki is fogtam és csak annyit változtattam rajta, hogy a liszt kb 1/4-ét holland kakaóporra cseréltem, mert a sima piskótaszerű süti nem olyan kapós nálunk, mint a kakaós. 

Hozzávalók az eredeti recept szerint:

  • 2 db tojás,
  • 1 bögre cukor,
  • 1 bögre tej,
  • fél bögre olaj,
  • 2 bögre liszt, *
  • 1 cs sütőpor
* nálam helyette:
  • 1,5 bögre rétes liszt,
  • 1/2 bögre holland kakaópor
Először a tojást kevertem ki cukorral, majd tejjel és olajjal, aztán következett a liszt, kakaópor és sütőpor. Kb. 5 perc alatt elkészült a massza, amit sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem, elegyengettem és 180 fokra előmelegített, légkeverésre állított sütőben 20 perc alatt megsütöttem. 
Lekvárral is finom lett volna, de most nem volt itthon lekvár, ezért egy csomag puncs pudingport főztem fel 3 evőkanál cukorral és 4 dl tejjel, kihűlés után kevertem bele 1 evőkanál rumaromát és néhány kanál felvert Hulalát, amíg finom habos krémet kaptam. Legszívesebben megkentem volna az egész sütit, de nem mertem, mert hátha valaki csak "szűzen" enné, vagy esetleg csak habbal. A saját sütikockámra tettem a habos pudingból és a hulalából is, és aztán jól megettem ezt a habos kakaós csodát. Bogikám sem rá kérte a pudingot meg a habot se, csak a tányérba a süti mellé. Így mindenki úgy eszi, ahogy a legszimpatikusabb neki. Olcsó és nagyon finom nasi érdemes kipróbálni. 

Habos puncs puding
Hulala
Az én puncsos-habos sütikockám - nyami

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett! Jó ez a recept egyszer kipróbálom. Mekkora volt a tepsid amiben sütötted?

    VálaszTörlés
  2. Nekem is nagyon tetszett, nem bántam meg, hogy megsütöttem, mert mindenkinek bejött. A tepsim belmérete 21*29 cm.

    VálaszTörlés