2014. szeptember 2., kedd

Apa kedvére túrógombóc, krumplileves, nekem "minimál" gombás-sonkás tészta

Apa kedvében akartam járni, ezért ma túrógombócot készítettem az ebéd második fogásaként. Nem sokat, összesen 12 db-ot. Apa és Legkisebbikem vaníliás édes tejföllel ették. Mire azonban eszembe jutott, hogy le kellene fényképezni, ez az egy darab árválkodott a tálban.  A fotózáshoz azért kistányérra tettem :)
Hozzávalók: 500 gr félzsíros tehéntúró, 2 db tojás, 6 evőkanál búzadara (gríz), 1,5-2 evőkanál vaníliás cukor, 1-2 csipet só.
Ezeket reggeli után összegyúrtam, és letakarva hűtőbe raktam, hogy a gríz megduzzadjon. Fogyasztás előtt főztem ki a gombócokat enyhén sós vízben, forrás után 15-17 perc alatt. Amikor elkészültek pici olajon aranysárgára pirított zsemlemorzsába forgattam.
A vaníliás tejfölhöz 1 nagy poharas, 20 %-os Pilos tejfölbe belekevertem 1,5-2 evőkanál vaníliás cukrot és még néhány csepp édesítőszert.




Előtte tejfölös krumplileves volt, ami a család nagy kedvence. Szokásos módon főztem a Mamától kapott krumpliból, de most csak 4 krumplit használtam fel a leveshez.


Mivel én nem szeretem az édességeket, magamnak "minimál" gombás-sonkás tésztát készítettem 4 tojásos fodros rövid metélttel. 
Hozzávalók: 1 kis fej hagyma felaprítva, kb. 8-9 kis csiperke gomba megtisztítva, vékonyra szelve, 5-6 vékony szelet csemege karaj, pici olaj, só/ételízesítő, bors, fél kávéskanálnyi csípős fűszerpaprika, 1-1 csipet szárított oregánó és bazsalikom, 4,5 dl forró víz, 200 gr 4 tojásos fodros rövid metélt.
Egy nagyobb serpenyőben a hagymát és gombát kevés olajon pici ételízesítővel és borssal megdinszteltem. Hozzátettem a feldarabolt sonkát, pirítottam vele pár percig, ráraktam a fűszerpaprikát, elkevertem és szinte azonnal felöntöttem vízzel. Forrás után beleöntöttem a tésztát oregánót, bazsalikomot és lefedve 7-8 perc alatt  készre főztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése