2014. szeptember 17., szerda

Csilis babkrémleves virslivel, brokkolis-sonkás- vagy mákos tészta



Nem sok időm volt ma főzőcskézni, ezért gyorsan kivitelezhető ebéd készült. Ma megint valami melengető levesre vágytam, de most az a ritka dolog fordult elő velem, hogy még sárgarépám sem volt itthon, tegnap megfőztem az utolsó kettőt. Ma meg szintén idő hiányában nem jutottam ki a piacra. Estére szétnézek a Tescoban, mert zöldség és gyümölcs is kell.
Szóval megint a kamrában nézelődtem és megláttam két babkonzervet.

Tudom, tegnap lencse volt (utolsó cseppig el is fogyott :)!!), ma mégis ez a két bab indította be a fantáziámat. Gyorsan felbontottam  a két konzervet, kis fazékba öntöttem mindkettőt, aztán a dobozokat kiöblítettem és a vizet is a fazékba öntöttem. Botmixerrel teljesen szétcsapattam a babot, aztán az egészet átnyomtam egy szűrőn, hogy a rengeteg babhéjdarabka ne zavarja a leves élvezetét. A lé mennyiségét annyi vízzel pótoltam ki, hogy összesen 1,5-1,6 liter krémlevesem legyen. Felforraltam, tettem bele kevés Himalája sót, natúrvega ételízesítőt (ami csupa szárított zöldség, mindenféle adalékoktól mentes) fokhagyma granulátumot, csiliport és főztem pár percig, míg felkarikáztam a belevaló virslit (3 szál bécsit), meg odatettem a brokkolit párolódni a brokkolis-sonkás tésztához. Beletettem a virslikarikákat, majd habarást készítettem 3/4 kávéscsésze hideg vízből és 1 teáskanál keményítőből, ezzel sűrítettem kicsit a levesen. A virslivel és habarással csak kb. 3 percig főztem, végül 1 teáskanál szárított petrezselyemzöldet raktam bele, egyet forraltam rajta és már tálalhattam is.
Az egyik második fogásnak mákos tésztát készítettem a kifőtt tészta feléből, mert Apa már napok óta nyúz érte. Ezt nem írom le, mindenki össze tudja keverni a főtt tésztát (4 tojásos rövid metélt, forrás után 7 percig főzve takarékon) mákkal meg porcukorral. 


És a brokkolis-sonkás tésztára se pazarolnék túl sok szót, ami a főtt tészta másik feléből készült, hisz van már ilyesmi a blogon, pl.  itt. A mai annyiban különbözik, hogy kevés olajon pároltam a brokkolit fokhagyma granulátummal és csiliporral  ízesítve, nem volt hozzá pirított bacon, és most sajtot se reszeltem rá, anélkül is finom volt.

2 megjegyzés: