2016. október 28., péntek

Almás-gyömbéres-citromos muffin

Lassan már annyi muffin lesz a blogon, hogy muffin-blognak is nevezhetném :) De ez a muffin annyira, de annyira finom volt, hogy muszáj megírnom. Este, miután Boglárkánk fürdetése lezajlott és "elment vacsizni", elővettem a szokásos fahéjas-szegfűszeges almás muffin receptet, és nekifogtam, mert megint valami nasira vágytunk. Aztán változtattam rajta kicsit, amitől csak még istenibb lett.
 Hozzávalók:
  • 2 nagy piros alma tisztítva, apróra vágva, kb. 2,5-3 cm gyömbér megkaparás után finomra reszelve, 1 citrom sárga héja finomra reszelve  -  ezeket egy tányéron összekevertem, megszórtam 1 evőkanál nádcukorral, 1 teáskanál őrölt fahéjjal, 1/2 teáskanál őrölt szegfűszeggel, meglocsoltam fél citrom levével és félreraktam. 
  • 10 dkg puha margarint kikevertem 25 dkg nádcukorral, beleütöttem 2 tojást, beletettem 1 csomag vaníliás cukrot, 1 kupica tejet (0,5 dl), 3/4 kupica olajat, 3 evőkanál 20 %-os tejfölt, 1 teáskanál fahéjat, 1/2 teáskanált szegfűszeget, 26 dkg rétes lisztet és fél csomag sütőport
A masszába kevertem az ízesített almát, jól elvegyítettem és kiadagoltam. Ebből a mennyiségből 18 db muffin lett.
175 fokra előmelegített légkeverésre állított sütőben 20 perc alatt megsütöttem.Nagyon vártam, hogy hűljön kicsit és megkóstolhassam. Tényleg isteni, érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése