2020. október 2., péntek

Húsgombócos csülkös káposzta

 

Úgy megkívántuk, hát megcsináltam - jó régen volt. Most nagyon jól esett. Úgy készítettem, ahogy Párom Nagymamájától láttam, és már többször leírtam a blogban, - fényképekkel is illusztráltam. Annyit változtattam, hogy nem néhány nagy, hanem sok kisebb húsgombócot raktam bele, minimum 20-22 db-ot. Így könnyebben átfőtt benne a rizs és szimpatikusabbnak találtam a kisebb kolbász ízesítésű golyócskákat. 

A húsgombóc hozzávalói:

50 dkg darált sertéslapocka, 15 dkg parboiled rizs, 1 db M-es nyers tojás, 1,5 fehér műanyag kanál ételízesítő, 2-3 teáskanál fűszerpaprika, őrölt bors, fokhagyma granulátum és őrölt kömény ízlés szerint.

A felsorolt anyagokat alaposan összegyúrtam, és kb. 3-3,5 cm átmérőjű golyókat formáltam belőle.

Egyéb hozzávalók:

2 kg savanyú káposzta, 1 nagyobb fej felaprított hagyma, néhány evőkanál olaj, 1,2 kg apróra vágott bőrös csülökhús, 4 evőkanál rétes liszt, 5-6 evőkanál fűszerpaprika, kb.1,7 liter víz, ill. amennyi ellepi.

Amíg elkészültek a húsgolyók és összevágtam a csülköt, lecsöpögtettem a káposztát. Aztán a legnagyobb fazekamba némi olajat öntöttem és beleraktam a hagyma harmadát. Erre a káposzta negyedét, majd a csülök felét. A káposzta második negyede következett, amit megszórtam a liszt és a fűszerpaprika felével. Locsoltam rá kevés olajat is, és rászórtam a hagyma második harmadát. Erre sorakoztattam a húsgombócokat, majd ismét egy negyed rész káposztát. A káposztára a maradék csülök került, amire a káposzta utolsó negyede, a maradék hagyma, amit megszórtam  liszttel és fűszerpaprikával és kevés olajat is öntöttem rá. Annyi vízzel öntöttem fel, hogy ellepje. Forrás után sajnos kétszer is kifutott, így kisebb lángon kellett főznöm. De jó 3-3,5 óra alatt isteni puhára, szaftosra főtt. Isteni vacsora lett belőle. 

Azért szeretem így csinálni, mert így nem kell a végén berántással vacakolni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése