2020. október 30., péntek

Tökfőzelék fasírttal

                           

Az idén valahogy kimaradt a zsenge tökből készült tökfőzelék a főzelékek sorából. Eddig minden évben Szüleim kertjében termett tökből tudtam főzni, de az idén valamiért nem lett tök a kertben, csak cukkini. Amit abból kaptunk azt inkább cukkinis tésztának, vagy krémlevesnek készítettem el, méghozzá úgy, hogy Bogikám ne vegye észre a tésztán, a leveshez meg mindig sütöttem ropogós kenyérkockákat, így némi zöldség is jutott a szervezetébe.

Tegnap a Lidl-ben vásároltunk, szétnéztem a mirelit pultban is, vettem spenótot, zöldbabot, zsenge borsót és persze 1 kiló gyalult tököt, ebből készült a mai főzelék. A másik eltérés, hogy most nem habartam, hanem világos rántást készítettem, abból kanalaztam a megpuhult tökre. Amikor kicsit sűrűnek találtam, akkor most kis tejjel hígítottam és végül néhány kanál tejföllel savanyítottam, Finom lett a végeredmény, bár kaprosabb lehetett volna. Pedig a tök csomagjában találton kívül még 2 fehér műanyag kanál szárított kaprot is tettem bele. Úgy tűnik a szárított kapor most nem olyan intenzív ízű, mint régebben.

A főzelék hozzávalói:

1 kg fagyasztott gyalult tök, 2 dl víz, 1 fehér műanyag kanál ételízesítő és kevés só, a csomagban talált + 2 púpos fehér kanál szárított kapor, 3 evőkanál rétes lisztből és 6-7 evőkanál olajból készült híg, világos rántásból kb. 7-8 kanálnyi,  kb 2-2,5 dl tej, 6 evőkanál tejföl. 

(A főzelék sűrűségét rántás és folyadék (tej vagy víz) hozzáadásával szabályozhatjuk. Végül ha kell után ízesíthetjük sóval, tejföllel.)

A fasírt hozzávalói:

0,5 kg darált sertéshús, 4 szelet kenyér, víz az áztatáshoz, (a megáztatott kenyeret alaposan ki kell csavarni, úgy a húshoz adni)1 db nyers tojás. Ezek súlya nálam 1,1 kg volt, ehhez 2 púpos fehér műanyag kanál ételízesítő,  1-1 kávéskanál őrölt bors és őrölt kömény, 3-4 kávéskanál fokhagyma granulátum, 1,5 fehér kanál fűszerpaprika kellett.

Alaposan összedolgoztam a masszát, majd sütőpapírral béleltem egy tepsit, kicsit megolajoztam, erre pakoltam a fasírtokat. 12 db lett. 200 fokra előmelegített, légkeverésre állított sütőbe toltam, kb 1/2 óra múlva 1x megfordítottam és szép pirosra sütöttem a fasírtokat.

Finom ebéd lett. Aki nem kért főzeléket, sültkrumplit kapott a fasírt mellé.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése