2011. október 10., hétfő

Ezeket ettük Angliában

És hogy a főzésről is essen szó: középső Fiam isteni vörösboros marhapörkölttel várt bennünket megérkezésünkkor. Másnap angol reggelit készített. Még aznap egy szabadidőparkban grilleztünk is. Otthon pálcikára húzogattunk mindenféle finomságot és azt sütöttük meg kis grillező tálcákon. És persze kis húspogácsákat is, az egyik különösen finom volt, itthon is megpróbálom elkészíteni, zöldfűszeres-paradicsomos ízesítésű volt. Megkóstoltuk az angol kolbászt is. Grillezve nem volt rossz, csak ne lenne olyan puha... az nagyon furcsa benne. Nagyon szép, nyári idő volt, egy fa alá húzódtunk a napsütés elől. Azt mondják, még nyáron sem volt olyan meleg, mint megérkezésünkkor, kb. 28 fok volt néhány napig. Utána persze megjött a szokásos angolos időjárás, széllel és esővel, így a szabadtéri programok helyett otthon töltöttük el az időt. Sajnos Fiam nem tudott szabit kivenni, ezért csak akkor lehetett velünk egész nap, mikor off-os volt, vagyis amikor szabadnapot kapott. Elvitt azonban néhányszor bevásárolni, így közelről szemügyre vehettem például egy angol hentesüzletet. 
Tegnapi bejegyzésemben megírtam, hogy Menyem milyen finom édességeket készített, megengedte, hogy a blogban is bemutassam:



Mascarponés-málnás pohárkrém ropogós tört keksszel





Emeletes élvezet - egy kicsit másképp
Az emeletes élvezet nevű édességet Andi receptje alapján készítette Menyem, ITT megtalálható. A kis változtatás annyi, hogy a harmadik rétegnél 2 Aranka vanília krémpor helyett 1 csomag vaníliásat és 1 csomag csokis krémport kevert ki (külön-külön) így egy barna csík is volt az édességben a sárga fölött.





Tojás nélküli tiramisu
Mindhárom édesség nagyon finom volt, mindegyikből ettem, mondtam is Menyemnek, hogy ennyi édességet máskor egy év alatt sem eszem meg :). Az volt a legjobb, hogy egyik sem volt túl édes, inkább nagyon kellemes, mindegyik sütés nélküli, jól behűtve. Isteni volt.
És egy újdonságot is készített Menyem, ami szintén isteni finom volt: 





Húsgolyók Philadelphia sajtkrémes-kapros szószban, tagliatellével




















Menyem olyan aranyos volt, elküldte a húsgolyók receptjét, azt másolom be ide:



Philadelphia Husgolyok Tagliatelle-vel: 4 adag, 10 perc elokeszitesi ido, 25 perc elkeszites.

 Hozzavalok:

1 fej hagyma, lereszelve,

400 gramm daralt serteshus,

só, bors, pici fokhagyma granulátum (ízesítést nem írt a Menyem, de ezeket rakta bele)

1 evokanal olaj

120 gramm Philadelphia, szerintem natur, de barmelyik izesitesu megfelel

vagy esetleg helyettesitheto barmilyen kremsajttal

100 ml zoldsegalap le

apritott kapor, 6 szal, vagy izles szerint akar tobb is

300 gramm tagliatelle, azaz szelesmetelt

Elkszites: Keverotalban osszekeverjuk a hust a hagymaval es (és a fűszerekkel) kezunkkel egyforma nagysagu kis husgolyokat formazunk. Az olajat folhevitjuk a serpenyoben es a husgolyokat szorosan egymas melle helyezve, szep barnara sutjuk, kozben forgatva, hogy minden oldal atsuljon. Kiszedjuk a serpenyobole es felretesszuk. Adjuk a sult olajhoz a kremsajtot es a zoldseglet es fokozatosan kavargassuk amig homogen es kremes allagu lesz. Majd adjuk hozza a kaprot, majd helyezzuk vissza a husgolyokat a serpenyobe, es igy meg 10 percig egyott fozzuk.

A tesztat az utasitas szerint megfozzuk es leszurjuk.

Talalas: a tesztaalpra halmozzuk a satszoszos husgolyokat, tetszes szerint morzsolt kaporral diszthetjuk.

Jo etvagyat.

Tapanyag info, adagonkanet (a leirt recept 4 adagos): 460kcal, 35 gramm feherje, 59 gramm karbohidrat, 9 gramm zsir, ebbol 1.5 gramm telitett zsir, 0.4 gramm so.

 Ui: a hus fuszrezeset nem adja meg, gondolom tetszes szerinti...



Sütött még isteni rántott húst és rántott sajtot krumplipürével (a hússal Apósának, a sajttal Fiamnak járt kedvében), ezekről sajna nem készült kép. Az a legbosszantóbb, hogy Fiam főztjéből is csak egy vargányás zöldséglevest fényképeztem le, mert szinte mindig úgy kezdtünk enni, hogy  eszembe se jutott a fényképezés. Pedig a pörkölt is, a grill is isteni volt, a sült oldalasról nem is beszélve, alatta sült krumplival, aztán meg a fűszeres csirkeszárnyak tejes-vajas krumplipürével és karikára vágott, pici olajon átsütött black puddinggal. Mindegyik nagyon finom volt. Mindig jobban esik az az étel, amit nem én főztem, mert annak nem telek el az illatával főzés közben. 





Vargányás zöldségleves
És itt az angolok egyik kedvenc étele a fish & chips, amit mellesleg én is imádok:







Rugby legjobb fish & chips-e
Azt mondják, az a halsütő, ahonnan a halat hozták, nagyon híres, mert ott készül a környék legjobb sült hala. Hét végén állítólag gyakran olyan sokan állnak sorba fish & chips-ért, hogy a szomszédos áruház parkolójába nem lehet beparkolni.
Én is főztem néhány dolgot, olyan egyszerű ételeket, amit itthon szerettek. Ott is tartottunk maradékeltüntetős napot, a marhapörköltet alakítottam át gulyássá, ahogy szoktam, főztem egy isteni bolognait, aminek a különlegessége a teljesen ismeretlen formájú tészta volt. Szárazon úgy nézett ki, mint egy bőségszaru, a nevét nem tudtam megjegyezni. Amikor megfőtt, már nem volt olyan szép, mint nyersen, de finom volt.





Bolognai, különleges - bőségszaru - alakú tésztával.




Aztán készítettem még rizses húst, zellerkrémlevest, tojásos levest, paprikás krumplit nokedlivel, virslivel és kolbásszal, fűszeres tarját tepsis krumplival,  ilyesmiket. Az biztos, hogy bárki készítette az ételt, mindig finomakat ettünk, nagyon jól éreztük magunkat. 

11 megjegyzés:

  1. Kedves Mari!
    Örülök, hogy ismét jelentkeztél.
    Én jelentősen növeltem a látogatottságodat, mivel több mint tízszer - eredménytelenül - próbáltam megjegyzést fűzni a bejegyzésedhez. Hol meg sem jelent a Megjegyzés küldése ablak, hol meg az az átkozott szóellenőrző helyén csak egy hibás jel bosszantott. No, talán most el tudom végre küldeni, amit akartam.
    Szóval gratulálok a menyednek és neked is, finomakat főztetek. Guszták a fotók is. Arról viszont nem írtál, hogy miket ittál.
    Nem tudom, nézted-e a listát, de élre törtél. Compliment!

    VálaszTörlés
  2. Jó, hogy újra itt vagy! Micsoda finomságok. Egytől-egyig csábító! :)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon finomakat ettetek:)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Hobbychef - sajnálom, hogy nehézséged adódott a bejegyzéssel, és örülök, hogy végül is sikerült :). Köszönöm a dicséretet Menyem nevében is. Leginkább ásványvizet ittunk, néha kis citromos üdítővel megbolondítva, de ezen kívül csak kávét és gint.
    Igen benéztem a toplistára, és meglepetten láttam, hogy utolértem Biankát. Persze ennek nagyon örülök :)!!

    Köszi Petra és Neked is Kati. Tényleg finomakat ettünk. Biztosan szedtem is föl egy-két kilót, és Párom is arra panaszkodik, hogy szűkebb a nadrágja, mint volt :)! Egy szó mint száz, jól voltunk tartva :D !!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon sok finomságot ettetek

    VálaszTörlés
  6. Marcsi a húsgolyók, filadelphia sajtos kapros mártásban recijét elküldenéd nekem?
    Köszi előre is.

    VálaszTörlés
  7. Szia Marcsi! Szeretném ha elküldenéd nekem az emeletes élvezet egy kicsit másként receptjét. Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Kikki! Megkérdezem a Menyemtől, és beírom ide a kép alá, ha megkaptam a receptet! Remélem 1-2 napon belül meglesz :)

    VálaszTörlés
  9. Kikki - Megkérdeztem, be is írtam az édesség képe alá.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Marcsi! Köszönöm az emeletes élvezet receptjét, tegnap el is készítettem.Nagy sikert aratott a nővérem szülinapján.Mégegyszer köszönöm.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Kikki! Örülök, hogy sikert arattál vele. Isten éltesse Nővéredet sokáig!!

    VálaszTörlés