2011. október 30., vasárnap

Sajttal-sonkával/szalámival göngyölt, rántott karaj, rántott gomba







Tegnap a csirke mellett 14 szelet karajt is kivettem a mélyhűtőből felengedni, áttettem a rendesbe, így ma délelőtt pont tudtam vele dolgozni. (A karajszeleteket több kisebb nejlonzacskóba egymás mellé tettem, annyi szeletet, ami belefért  [4-5 szeletet  zacskónként], majd ezeket a kisebb adagokat húztam még egy nagyobb nejlonba, úgy fagyasztottam le szépen eligazgatva, hogy a szeletek ne tudjanak egymáshoz ragadni. Így a felolvasztás is sokkal egyszerűbb, a hús sem sérült meg.) A hússzeletekről kiengedés után konyhai törlővel leitattam a nedvességet, majd megsóztam, és mindkét oldalukat kivertem. Négy szeletet kirántottam, a maradékot kétfelé osztottam, 5 szeletet sonkával sajttal, 5 szeletet szalámival sajttal töltöttem meg, feltekertem, majd bepanírozva nem túl nagy lángon (7/9), hogy a belseje is átsüljön szép világosbarnára sütöttem. Tejjel, margarinnal, tejföllel kikevert krumplipürével tálaltam.


Hozzávalók: karaj szeletek, (14 db), só,  6 db nagyobb gomba közép része 3 darabra szelve


5 szelet csemege karaj (főtt-füstölt, szeletelt), 5 szeletke gouda sajt, 


10 szelet Linessa fokhagymás szalámi 5 szeletke cheddar sajt, 2,5 szelet bluedino ömlesztett sajt, 


kupac liszt, 4 egész tojás, kupac zsemlemorzsa, olaj a sütéshez.


1,5 kg krumpli, 1 fehér kanál só, 1 dl forró víz, 2 evőkanál maragain, 2 dl tej, 2 evőkanál 20 %-os tejföl.










Először a krumplit tettem oda főni. Aztán besóztam, kivertem a karajszeleteket, 4-et félretettem, abból sima rántott hús készült. 5 szeletre fektettem egy-egy csemege karajt (sonkát), rá egy-egy szeletke gouda sajtot. A sonka két végét felhajtottam, majd jó szorosan feltekertem a szeleteket. Utána következett 5 db szalámis. Ehhez is kiterítettem a hússzeleteket ráfektettem 2-2 szelet linessa fokhagymás light szalámit, rá fél szelet bluedino lapkasajtot, és kevés cheddar (angol) sajtot. Ezeket is jó szorosan feltekertem, félreraktam. Megtisztítottam 6 nagyobb fej gombát, a kalapját párhuzamosan a tönk két szélénél levágtam, a maradék közép részeket 3-3 kb. 1 cm-es szeletre vágtam, tányéron besóztam, állni hagytam (a két oldalról leső részeket más ételbe használom fel). Elkezdtem a húsok panírozását. Először a sima szeleteket paníroztam be, és sütöttem meg, utána a gombát, végül az összes tekercset, nem túl nagy lángon, hogy a közepe is átsüljön. A sülteket konyhai törlőpapírral bélelt tálra szedtem, hogy a felesleges olaj leitatódjék róluk.  Amíg az utolsó tekercsek sültek, összetörtem és kikevertem a krumplipürét. Nagyon finom  ebédünk volt :)

















2 megjegyzés: