2011. október 30., vasárnap

Fűszeres paradicsomleves








Mostanában annyi húslevest ettünk, hogy most inkább valami zöldséglevest kívántam. Nem sokat, csak épp egy-egy tányérkával, ezért esett a választásom a paradicsomlevesre. Múltkor, mikor drága jó Anyósom itt volt, többek között 2 üveg házi készítésű paradicsomlevet is hozott, ebből használtam föl az egyiket, és jó fűszeres leveskét főztem belőle, bazsalikommal, oreganoval, rengeteg zellerzölddel, őrölt fekete borssal, chilivel. 


Hozzávalók: 1 evőkanál liszt, kevés olaj, 1 liter (házi, vagy 100 %-os bolti) paradicsomlé, 3 dl forró víz, 1 csapott fehér kanál ételízesítő, néhány csepp édesítőszer, őrölt bors ízlés szerint, 1-1 kávéskanál oregano, bazsalikom, chili por, néhány szál zellerzöld apróra vágva,  esetleg pici só, 2 félmarék (betű) tészta :).


A lisztet az olajon éppen csak habzásig hevítettem, aztán felöntöttem a paradicsomlével, vízzel, hozzáadtam a fűszereket és forraltam pár percig. Végül belefőztem a betűtésztát. Ezzel is főztem még 7-8 percig és máris tálalhattam a finom pikáns, fűszeres levest. Ez a leves azért is nagyon hasznos, mert a paradicsomban sok a likopin, ami  antioxidáns, betegségmegelőző hatású, többek között csökkenti a rossz koleszterin szintet, és ráadásul még finom is :)!!





2 megjegyzés:

  1. Betűs leves, a lányom kedvence...
    Öregánoval készítem én is, szeretem az illatát, aromáját.

    VálaszTörlés
  2. Jó kis könnyű leves volt :)

    VálaszTörlés