2011. október 21., péntek

Padlizsános-kolbászos metélt (linguine)





Ma volt néhány féle maradék a hűtőben, mégis valami másra vágytam. Levest sem kellett főznöm, mert a tegnapi orjaleves még megvolt, leveshúsokkal és zöldségekkel együtt, mert tegnap csak én és kis Tomika ettünk levest, a többiek a pecsenyére koncentráltak. Ma a leves után valami zöldséges tésztát kívántam volna, de a fiúk és édes Párom simán nem esznek zöldséget, csak ha van benne valami hús féleség. És mivel ma füstölt kolbász volt itthon, ezért az került a padlizsán mellé a paradicsomos-olaszos szószba, hogy férfiasabbá tegye. 
Ezek voltak benne: kevés olaj, egy fej felaprózott hagyma, 1 db, kb. 45 dkg-os feszes padlizsán, megtisztítva, úgy feldarabolva, mint a hamis velős tojáshoz, 1 fehér kanál ételízesítő, kb. 2 dl víz, 15 dkg füstölt kolbász, lebőrözve, hosszában kettévágva és felszeletelve, 1 db hatalmas hámozott, felkockázott paradicsom,  1 db 140 grammos sűrített paradicsom,  3 paradicsomos doboz víz, 1-1 kávéskanál szárított oregánó, bazsalikom, chilipor,  csipetnyi rozmaring, néhány csepp folyékony édesítőszer.
A hagymát megdinszteltem, rádobtam a feldarabolt padlizsánt, megszórtam ételízesítővel, és párolni kezdtem. Néhány pillanat alatt felszívta az alatta lévő olajat, ezért kb. 2 dl vizet öntöttem alá, hogy ne égjen le. Amikor a víz eltűnt alóla, hozzáraktam a felszeletelt kolbászt, pirítottam rövid ideig, majd a kockázott paradicsom, a sűrített paradicsom, víz, fűszerek következtek. Kb. 10 percig főztem, amíg a metélt megfőtt hozzá. A tésztát zepter módszer szerint 1 liter vízben főztem, 1 fehér kanál sóval és kevés olajjal, közben gyakran átkevertem, hogy a szálak ne tapadjanak össze. Nagyon finom, fűszeres mártás kerekedett a tésztára, mindenkinek nagyon ízlett!! :) (Tomika nem kért piros hosszú tésztát, neki, hogy mégse legyen olyan száraz, kis leves levét tettem rá, úgy jókora adagot megevett belőle, nagyon élvezte, hogy kézzel ehette, és beszippanthatta a "hosszú tésztát" / bár ezt kellő aggodalommal figyeltem.)





Padlizsános-kolbászos metélt (linguine)


5 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat főztél, guszta lett:) Mondom én, hogy a férfiak mindenhol egyformák, hús legyen mindenben:)Tomika még kivétel:)

    VálaszTörlés
  2. Maria, nagyon guszta, finom megint, amit főztél. A következő alkalommal, amikor tésztát készítek ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  3. Jut még?Én is benevezek rá!:-)

    VálaszTörlés