2015. május 27., szerda

Krumplis-sajtos muffin, baconös krumplis tészta

A hosszú hétvége utolsó napján, hétfőn "kicsit" elméreteztem a rántott hús köreteként szolgáló krumplipürét. Azért is nem fogyott túl sok belőle, mert mindenki inkább salátával ette a rántott húst. 
Ma elhatároztam, hogy megmentem a rengeteg krumplipürét. Kétféle étel készült belőle, krumplis sajtos sós muffin és baconös krumplis tészta
 A krumplis-sajtos muffin hozzávalói:
- 25 dkg krumplipüré, 2 db tojás, 10 dkg margarin
- 15 dkg finom liszt , fél csomag sütőpor, fél fehér kanál só, 
- 12 dkg tejföl, 6 dkg durvára reszelt sajt
- + kevés durvára reszelt sajt a tetejére.
A krumplipürét tojást és margarint botmixerrel alaposan eldolgoztam.
A lisztet összekevertem sütőporral, majd az összemixelt krumplipüréhez adtam, a sóval együtt. Kellett még bele 12 dkg tejföl, hogy megfelelő állagú legyen a tészta, utána már csak a sajtot kevertem bele és papírkapszlival bélelt muffin formába  adagoltam a tésztát. Pont tele lett vele a 12-es forma. A muffinokat megszórtam durvára reszelt sajttal és 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig, szép pirosra sütöttem. Olyan gyors ez a sütő, kicsit majdnem túlsültek a muffinjaim, de nagyon finomak lettek. 


A baconös krumplis tészta majdnem ugyanúgy készült mint egyszerűbb változata, azzal a különbséggel, hogy most először egy csomag (20 dkg) szeletelt  bacont olvasztottam ki csíkokra vágva pici olajon  - mert elég kevés zsiradék sült ki belőle. Ezen dinszteltem meg egy fej felaprított hagymát, majd belekevertem a kb. 40-50 dkg krumplipürét, megszórtam kevés őrölt borssal és jól összesütöttem. Közben Zepter módszerrel megfőztem 20 dkg fodros metélt tésztát, ezt is a baconös-hagymás krumplihoz kevertem, és máris tálalhattam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése