2015. május 6., szerda

Reteksaláta gorgonzolával


Nekem a retek a tavasz zöldsége az újhagymával együtt. Ha szépet találok, általában minden héten veszek belőle legalább 1-2 csomaggal. Ma olyan meleg volt, mint egy júliusi napon, nem is kívántunk szinte semmit enni. Amikor megéheztem ezt a reteksalátát dobtam össze (több zöldséget kellene ennünk!!). De csak az én adagomra tettem a jó krémes, érett gorgonzolából, mert Legkisebbikem még a "szagát" se bírja, amikor kicsi volt, az ilyen penészes sajtokat csak büdös sajtnak hívta. Érdekes, mert úgy emlékszem a többiek meg ugyanúgy szeretik mint én.
Hozzávalók:
2 csomag hónapos retek, 3 szál újhagyma, 1 evőkanál majonéz, 2 evőkanál 20 %-os tejföl, fél citrom leve, pici só, gorgoznola picante sajt ízlés szerint.
A megtisztított, megmosott retket az újhagymával együtt felszeleteltem és egy keverőtálba tettem. Ráraktam a majonézt meg a tejfölt, rácsavartam egy fél citrom levét és egy-két csipet sóval ízesítettem. Ahogy a citromlé hozzáért, az egész saláta rózsaszínben kezdett pompázni. Jól elkevertem, egy adagot a tányéromra szedtem és nagyjából egyenletesen elosztottam rajta a gorgonzola kockákat. A hűs ropogós salátát istenien egészítette ki a gorgonzola krémessége.
Persze ha valaki nem szereti az ilyen sajtot, bármilyen sajttal helyettesítheti ízlése szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése