2016. április 12., kedd

Fasírtgolyók tepsis krumplival és sült zöldségekkel




Mint már régebben megírtam Legkisebbikemnél a darált hússal is gyarapodott a "nemszeretem" ételek listája. Érdekes módon csak bizonyos módon elkészítve. Nem szereti a fasírtot hagyományos formában sütve, sem olajban, sem sütőben. Nem szereti a darált húsos rakott ételeket, és legújabban a kb. két-hérom hete hete készült sült húsgombócos olaszos paradicsommártás sem nyerte el a tetszését, amit régebben még akkor is lelkendezve megevett, amikor már nemszeretem listás volt a darált hús.
A sok csirkemelles étel után nekem már nagyon hiányzott valami jó szaftos, nehezebb étel, ezért örömmel láttam a hét végén a hentesnél a sertés körmöt, fület, lapockát. Egyből ki is gondoltam, hogy lesz vegyes pörkölt körömből, fülből és lapockából, meg apróhúsos-gombócos káposzta. Apuci mindkettőt imádta, emlegettem is, hogy biztos nagyon ízlene Neki. Csak Ő még a káposztába is tetetett volna egy kis "lazítót" (köröm), mert imádta, ha a káposzta is jó testes és a szaftja ragadós :). Persze semmiből sem főztem sokat, mert nem akarok napokon át ugyanazt enni. A kb. 1,5 kg köröm és a 4 fül mellett az 1 kg sertéslapockát kétfelé osztottam, fele a pörköltbe, fele a káposztába került. A kiló darált húst is kétfelé osztottam, egyik fele a káposzta gombócában kötött ki, másik fele pedig a hűtő leghidegebb pontján várta, hogy legyen belőle valami. És mivel az apró fasírtgolyóknak húsvétkor nagy sikere volt, így tegnap az lett. A szokásos fasírt masszából (darált hús, áztatott, alaposan kicsavart kenyér, 1 tojás, - ezeket tálban megmértem,  fél kilónként 1 fehér műanyag kanál ételízesítő, 1 fehér műanyag kanál fűszerpaprika - csípős, vagy csípmentes ízlés szerint, 1/2 mokkás kanál őrölt kömény és őrölt bors, 1 teáskanál fokhagyma granulátum) apró golyók készültek, sütőpapírral bélelt tepsin sültek 180 fokon, míg megfelelően szép színt kaptak. Másik sütőpapírral bélelt tepsin sültek a krumplikarikák és a zöldségek (2 sárgarépa, 2 petrezselyemgyökér, 1 nagy hagyma), sertéssült fűszeremmel fűszerezve, kevés olajjal meglocsolva, jól elkeverve, (de a zöldségek a krumplitól elkülönítve) kb. 1 óra alatt. A végeredmény tegnap is nagy sikert aratott. Kovászos uborkával, ketchuppal vagy majonézzel kiegészítve finom vacsora volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése