2016. április 22., péntek

Rizses-zöldborsós csirkeszív és zöldséges rizseshús - Zepter gyorsfőző fedővel



Ma olyat próbáltam ki, ami eddig álmomban sem jött volna elő. Egyrészt egy nagyon megosztó belsőséget - csirke szívet - használtam egy rizses étel elkészítéséhez, másrészt - és nekem ez okozott nagyobb izgalmat -, ezt a csirke szíves-rizses ételt gyorsfőző fedővel főztem meg. Hát én így nem izgultam mostanában, mint ezalatt a 7 perc alatt, amit a szokásos jelzésektől az étel elkészültéig várni kellett. De a végeredmény meggyőzött, hogy lehetséges, sőt finom. És ami nagyon meglepett: az a rizs, ami normál módon elkészítve mászkos vacak lett, így főzve egy csöppet sem főtt szét, amit el sem hinnék, ha nem a saját szememmel látom. 
A rizses-zöldborsós csirkeszív hozzávalói:
1/2 fej hagyma felaprítva, 2-3 evőkanál olaj, kb. 30 dkg félbe vágott, tisztított csirkeszív, 10 dkg mirelit zöldborsó, 1 fehér műanyag kanál ételízesítő, őrölt bors ízlés szerint, 20 dkg "Oryza" rizs, 1 nagy csokor aprított petrezselyemzöld, kb. 5 dl víz (esetleg pici só). 
Az aprított hagymát kevés olajon megdinszteltem, ráraktam a szíveket, tovább dinszteltem, míg a hús elvesztette élénk barna színét. Akkor ráraktam a mirelit borsót is, fűszereztem ételízesítővel, őrölt borssal. Amikor a borsó is felforrósodott, ráraktam a rizst is, alaposan összekevertem és felöntöttem vízzel. Beletettem az apróra vágott petrezselyemzöld szárat, a lábast lezártam. Szokásos jelzések után megvártam, amíg a termosztát mutatója a zöld mező elejéig ért, akkor a főzőlapot kikapcsoltam és úgy hagytam főni az ételt 7 percig. Utána vártam kicsit, hogy a termosztát mutatója lejjebb essen, de nem bírtam kivárni, hogy a sárga mezőig érjen, ezért a pöcök nyomogatásával kiengedtem a maradék gőzt. Kinyitottam a lábast, elkevertem az ételt és megszórtam az összevágott petrezselyemlevéllel. Pici só még kellett bele, de utána már tálalhattam is. Minden reményemet felülmúlóan finom étel lett. 
Igen ám, de kiderült, hogy a gyerekek nem szeretik a csirke szívet sem, hát Legkisebbikem Barátnője a fent leírt módon csirkemellből és mirelit zöldségkeverékből megfőzte a húsos változatot. Ezt is lefényképeztem, mert ez is nagyon jól sikerült, megkóstoltam, nagyon finom lett ez a változat is. Így Ő is kipróbálta a gyorsfőző fedőt, és Neki is nagyon tetszik, hogy pillanatok alatt isteni étel kerülhet az asztalra. Csak azt sajnálta, hogy nem sok embernek van ilyen szuper segítsége. Ő is látja, hogy egy levest forrástól számítva 7 perc alatt, egy pörköltet a hús fajtájától és minőségétől függően 10- 20-30 perc alatt asztalra lehet tenni, ami a mai rohanó világban nem mellékes - ráadásul mindezt energiatakarékosan. 
 Az Ő zöldséges-rizseshúsának hozzávalói:
1 kisebb fej hagyma apróra vágva, 3-4 evőkanál olaj, 1 egész csirkemellfilé (kb. 40  dkg), kb. 18-20 dkg mirelit zöldségkeverék (s.répa-zöldborsó), 28 dkg rizs, 2 csapott fehér műanyag kanál ételízesítő, őrölt bors, kb. 7,5-8 dl víz, egy nagy csokor petrezselyemzöld.
A készítés menete és ideje pont, mint ahogy fentebb leírtam.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése