2014. december 11., csütörtök

Zelleres karfiolkrémleves, csípős cukkinis tészta sonkával, paradicsommal

Azt hiszem ilyen leves még nincs a blogon. Nagyon egyszerű, mégis nagyon finom krémleves. Aki akar készíthet mellé pirított zsemle vagy kenyérkockát, esetleg pirított virslikarikákat, de anélkül, így "üresen" sem fog csalódást okozni.
Hozzávalók:  
1 kisebb fej karfiol apróbb rózsákra szedve (tisztítás után kb. 500 gr), 1-2 nagy szelet egy nagyobb zellerből (tisztítás, feldarabolás után kb. 250 gr), 1 kisebb fej hagyma (kb. 50 gr), 1 csapott fehér kanál Himalája só, 1 fehér kanál ételízesítő, kevés őrölt bors és csilipor (utóbbi el is hagyható), 1 teáskanál szárított petrezselyemzöld, 1,7 liter forró víz, a habaráshoz: 2-3 evőkanál tejföl, 1 dl hideg víz, 1,5 evőkanál liszt; a végén 1 nagy csokor friss petrezselyemzöld apróra vágva
A megtisztított, feldarabolt zöldségeket puhára főztem a fűszerekkel ízesített vízben, kb. 20 perc alatt. Utána habarást turmixoltam, a leveshez öntöttem, majd botmixerrel krémesre turmixoltam az egészet, néhány percig még forraltam, végül a friss petrezselyemzölddel ízesítettem-színesítettem.  Így "üresen" is nagyon ízlett a családnak.



A második fogás Legkisebbikem kedvence, a csípős-cukkinis tészta lett. Most felturbóztam kicsit - sonkával és paradicsomlével gazdagítottam-szaporítottam rajta. Sajtot is lehetett volna reszelni rá, de senki nem kért rá, magában is nagyon ízlett mindenkinek ez a jó kis tüzes tészta. 
Hozzávalók: 
pici olaj, 6 gerezd frissen reszelt fokhagyma, 1 db zsenge cukkini héjastól lereszelve (kb. 400 gr-os), 150 gr Pikok fokhagymás karaj (sonka) vékony csíkokra vágva, 7 dl 100 %-os paradicsomlé, fél csapott fehér kanál Himalája só, csilipor, 3 csipet szárított oregánó, 2 csipet szárított bazsalikom, 500 gr durum spagetti Zepter módszer szerint megfőzve (1 l forró víz, 1 fehér kanál só, pici olaj, forrás után 7-8 perc)
A fokhagymát kis lyukú, a cukkinit nagy lyukú reszelőn a serpenyőbe reszeltem. Pici olajat öntöttem alá és pirítani kezdtem. Közben csíkokra vágtam a sonkát, azt is a fokhagymás cukkinihez adtam, tovább pirítottam kevés só hozzáadásával. Megszórtam oregánóval, bazsalikommal és csili porral, majd felöntöttem a paradicsomlével és pár perc alatt készre főztem. Amikor a spagetti megfőtt, belekevertem a mártásba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése