2014. december 19., péntek

Karácsonyi jókívánság, előkészületek és tervek


A karácsonyi készülődés forgatagában egy pillanatra megállva 
minden kedves Olvasómnak békés, boldog karácsonyi ünnepeket szeretnék kívánni! 
Elsősorban jó egészséget, és azt, hogy legyen ez az ünnep mindenkinek olyan, amilyennek szeretné.


 *********


Karácsonyra készülve persze én is nézegetem a blogokat, sok helyen kész karácsonyi menüajánlat van kiposztolva, sokan próbaként előre lefőzik a karácsonyra szánt ételeket, hogy bemutathassák. 

Én még csak ott tartok, hogy ma megvettem a Szentestére szánt halat - 2 pontyot, - megtisztítottam és lefejtettem a halhúst a gerincről, úgy raktam el a mélyhűtőbe, hogy 24-én reggel kivegyem, bőréig beirdaljam mint előző blogomban ITT leírtam aztán egy kis sóval, piros arannyal befűszerezve álljon a vacsora készítéséig. A csontokból most fő az alaplé hagymával, hegyes paprikával és sóval. Amikor a hús leválik a csontokról, átpasszírozom, és kihűlés után az is megy a fagyasztóba, hogy a karácsonyi készülődésben már ilyen pepecs piszkos munkával ne kelljen foglalkoznom. A halászlébe kerül még a pontyfilé mellett harcsafilé is, azt még Legnagyobbikom fogta a nyáron, akkor tettem el tartalékba  a fagyasztóba biztos, ami biztos. 
Bizonyos okból [:)] Legnagyobbikom Menyasszonya most nem bírja megenni a húst - nem tudom a hallal hogy áll - ezért az idén valami gyümölcslevessel, vagy gombalevessel is készülök. Második fogásként orly módra sült ponty és harcsafilé készül terveim szerint,  illetve halmentes fogásként sajtgolyókat szeretnék még sütni. Köretnek sültkrumplit vagy krumplipürét és gombás rizst tervezek, aztán majd látjuk. Mákos guba és mákos tészta nem lesz, viszont a meggyes mákos muffint megsütöm, mégpedig dupla vagy tripla adagot, hogy mindenkinek jusson bőven.

Karácsony első napjára  kacsaaprólék levest tervezek, második fogásnak valamilyen töltött-göngyölt csirkemellet vagy csirkecombot  krumplipürével és befőttel, de még olyan kiforratlan minden.
Karácsony második napján terveim szerint csak ülök és nézek ki a fejemből, lelkiekben  27.-ére készülök, mert akkor édes Páromnak kell valami finom ünnepi vacsorát rittyenteni a névnapja alkalmából. Az szerintem rántott hús lesz, mert Ő is csak olyan, mint a magyarok többsége - favoritja a MEGUNHATATLAN rántott hús, reggel, délben, este, minden alkalomra,  főleg, ha "4 lábúból" van (sertéskaraj) a csirkemellért nem ugrik annyira, de ha nincs más, azért azt is megeszi.

Hát ennyit az én karácsonyi terveimről. Aztán hogy mi valósul meg belőle, az majd kiderül. 

Mindenkinek további kellemes  stresszmentes készülődést kívánok :)!! Ne felejtsük el, ez az ünnep elsősorban a szeretetről szól!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése