2014. december 1., hétfő

Almás-körtés muffin

Úgy rajtam van már napok óta, hogy ennék valami fahéjas-almás sütit, de olyat, amit nem tart sokáig összedobni és mégis finom. Találtam is a neten egy egyszerűnek és finomnak tűnő muffin receptet, ITT, köszönet érte :)!
Tényleg gyorsan és kevés alapanyagból összedobható, a sütés is megvolt 30-32 perc alatt. A délutáni kávéhoz már meg is kóstolhattuk ezt a nem túl édes, fahéjas-szegfűszeges finomságot - nekem legalábbis nagyon ízlik :)!!
Hozzávalók: 
- 300 gr finom liszt, 1 cs. sütőpor, 1-1 kávéskanál őrölt fahéj, szegfűszeg és reszelt citromhéj
- 2 egész tojás,  250 gr kristálycukor, 1 cs. vaníliás cukor, 70 gr Flora margarin (mert most nem volt itthon Rama), 3 evőkanál 20 %-os tejföl,  50 ml olaj, 150 ml tej, (- az utolsó kettőt egy pálinkáspohárral mértem ki, 1 olaj, 3 tej)
- 1 alma és 1 körte hámozva, apró kockákra vágva (nálam most Starking alma és Vilmos körte) 

Először a száraz anyagokat kevertem össze, aztán a tojást, cukorral, majd a többi hozzávalóval. Ezután összevegyítettem a száraz és nedves anyagokat végül a masszába kevertem a felaprított gyümölcsöket. Papírkapszlis muffinsütőbe kanalaztam, 170 fokon, légkeverésen sütöttem 30-32-percig - tűpróba után vettem ki. Ebből az adagból 18 muffin lett. 
Nekem nem hiányzott hozzá a vanília öntet, aki szeretné, próbálja ki úgy is!!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése