2013. március 16., szombat

Tarhonyás hús kacsanyakból és kacsazúzából

Még Középsőm szülinapján tettem félre a kacsanyak és a kacsazúza kicsit több, mint felét, mert olyan sok volt a levesnek szánt hús a két farháttal együtt, hogy nem fért volna a Zepter gyorsfőző fedővel használható 5,8 literes fazekamba. Akkor megtisztítottam és fel is daraboltam a zúzát és a kacsanyakat is, és a hűtő 0 fokos rekeszében tároltam külön-külön bezacskózva, nehogy megromoljon. Ma így nem sok dolgom volt vele, csak a hagymát és zöldpaprikát kellett összevágnom és máris főzhettem a tarhonyás húst kacsanyakból és kacsazúzából.
Hozzávalók: kevés olaj, két kisebb fej hagyma, 1 lecsópaprika, 1/2 + 1/2 hegyes erős paprika, 1-1 diónyi sűrített paradicsom és csípős piros arany, összesen kb. 90 dkg összevágott kacsahús, 1,5 fehér kanál só, 1 kávéskanál fokhagyma granulátum, 2,5 fehér kanál csípős fűszerpaprika, 1,7 l forró víz, 1 csomag (1/2 kg) tarhonya ez (4 tojásos gépi tarhonya volt.)



Az apróra vágott hagymát lecsópaprikát és az egyik fél erős paprikát kevés olajon megdinszteltem, majd nyomtam rá 1-1 diónyi sűrített paradicsomot és piros aranyat, úgy dinszteltem tovább.


Ráraktam az összevágott kacsanyakat és zúzát, és addig kevergettem nagy láng felett, míg a húsok kifehéredtek.



Akkor félrehúztam, raktam rá 1/2 fehér kanál sót, 1 kávéskanál fokhagyma granulátumot és 2,5 fehér kanál csípős fűszerpaprikát.



Jól elkevertem, és felöntöttem 1/2 liter forró vízzel, majd lefedve főztem jó 2,5 órán át, nagyon kis lángon, - addig elmentem vásárolni.


A vásárlásból hazaérkezve felöntöttem 1,2 liter forró vízzel, tettem bele még 1 fehér kanál sót, meg a fél kiló tarhonyát. Megint jól elkevertem és újraforrástól számított 15 percig főztem. Addig elpakoltuk a vásároltakat és Legkisebbikem megterített.
A főzés utolsó perceiben a másik fél erős paprikát is belekarikáztam, hogy még finomabb legyen.
Csípős csalamádéval ettük. Egyszerű volt, de 
mégis nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése