2013. március 19., kedd

Fül és köröm pörkölt

Most, hogy a hét végére visszatért a tél, és a hentesnél gyönyörű körmöt és fület találtam bevásároltam belőle egy nagyobb adagot családom legnagyobb örömére. Annyit, hogy 2-3 napig rá lehessen járni. Szeretjük, mert finom és ráadásul az olcsóbb ételek közé tartozik. Nem vacakoltam a körmök szétvágásával, a szép, hosszában kettéfűrészelt első körmöket egyben hagytam, csak megforráztam és megtisztítottam, a füllel együtt ahogy szoktam. Utána rengeteg hagymával és fokhagymával 4 órán át főztem, mire minden vajpuha lett. Most nem tettem bele se zöldpaprikát, se paradicsomot, mert nem volt itthon, de azok nélkül is finom lett. 
Hozzávalók: kevés olaj, 6 fej hagyma, 6 gerezd fokhagyma, 20 db fél köröm, 12 fül (mindegyik 3 nagyobb darabra vágva), 3 fehér kanál só,  2 kávéskanál őrölt kömény, 5 fehér kanál fűszerpaprika,  1,8-2 liter forró víz.
Tegnap csak kenyérrel és csípős csalamádéval ettük. Ma főzök hozzá krumplit. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól mutat guszta itt a tányérkádon! Így ahogy van jöhet is a körmöt a férjuram imádja a fület pedig én.Nagyon finom lehetett a savanyúsággal kenyérrel.Egészségetekre!

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon finom volt! Köszi :)!!

    VálaszTörlés