2013. március 20., szerda

Spenót tükörtojással


Ez a spenót egészen más, mint a fagyasztott spenótból készült. Nem annyira sima és nem olyan zöld, de sokkal finomabb :). Csak ketten szeretjük igazán, Középsőm és én, de ez elég volt ahhoz, hogy nekifogjak. 
Hozzávalók: fél kg friss spenót, 5 evőkanál fakanál* (kb. 2-2,5 evőkanál )rétes liszt, olaj, 5 gerezd friss fokhagyma,  kb. 1 csapott fehér kanál só, kb. 1,2 l tej.
A spenót vastag szárát kitépkedtem, majd a leveleket nagy tálban, többször váltott hideg vízben alaposan átmostam. 1 liter vizet forraltam, beledobtam a spenótleveleket, jól lenyomkodtam és hagytam, hogy összeessenek. Néhány perc főzés után szűrőbe öntöttem, és alaposan kinyomkodtam belőle a vizet, majd kis hűlés után apróra vágtam. A lisztből és olajból világos rántást készítettem, belenyomtam a fokhagymagerezdeket, ráraktam az apróra vágott spenótot, alaposan elkevertem és felöntöttem 1 liter tejjel. Felforraltam, és hagytam kis ideig főni, (úgy pöfögött, mint a láva)  időnként óvatosan megkevertem. Kellett még bele kevés tej, hát öntöttem még hozzá. Gondolkodtam, hogy botmixerrel jobban szétcsapassam-e a spenótleveleket, de aztán abba maradtam magammal, hogy jó így, kissé rusztikusabban. Középsőmnek is tetszett. Neki bundás kenyeret sütöttem mellé, én tükörtojással ettem.
* bocsi véletlen elírtam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése