2013. március 21., csütörtök

Fokhagymás-petrezselymes gombaszósz Középsőmmel közösen főzve

Egyszer régebben, mikor Középsőm itthon volt, írtam egy finom gombaszószról, amit Ő készített. Az teljesen olyan ízű volt, mint a kedvenc fehérboros-tejszínes garnélás mártásom. Most megkértem főzzük meg újra, igaz, most csiperkét használtunk hozzá, nem késői laskagombát.
Hozzávalók: 2 evőkanál margarin + 1-2 evőkanál olaj, 40 dkg csiperke gomba, 5 kis gerezd fokhagyma, 1 csapott fehér kanál ételízesítő (vagy só ízlés szerint), őrölt bors, szárított petrezselyemzöld (sajnos most csak ilyen volt itthon) ízlés szerint, 1 evőkanál rétes liszt,  kb. 2 evőkanálnyi 20 %-os tejföl, 2 dl 30 %-os tejszín, 2 dl forró víz, 2-3 evőkanál fehér bor, fokhagyma granulátum.  
1 liter forró víz, 1 fehér kanál só, kevés olaj, fél kiló durum farfalle tészta.
A megtisztított, cikkekre vágott gombát megpároltuk a margarin-olaj keverékén. Ízesítettük ételízesítővel, rányomtuk a fokhagyma gerezdeket, jócskán megszórtuk őrölt borssal és szárított petrezselyemzölddel. Hagytuk zsírjára sülni, majd megszórtuk 1 evőkanál rétes liszttel, jól lepirítottuk, aztán felöntöttük a tejföl-tejszín keverékével, és öntöttünk bele még kb. 2 dl forró vizet is. Amikor sűrűsödni kezdett hozzáadtuk a fehér bort és még kevés sót és fokhagyma granulátumot. Kiforraltuk és a közben megfőzött pillangó tésztával tálaltuk. Bár nagyon finom volt, ebből megint csak ketten ettünk, Középsőm és én. A többiek csakúgy mint tegnap, ma is mást ettek. Mégpedig a fül-köröm pörkölt maradékát frissen főzött krumplival.

3 megjegyzés:

  1. Húúú, ez megtetszett, holnapra úgy is gombás ételt terveztem, akkor meg is csinálom :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Igaz hogy az elmúlt napokban már kedvemre belakmároztam a gombából, de ezt a fajta receptet legközelebb biztos hogy kipróbálom !

    VálaszTörlés
  3. Kedves Pitz és Éva!
    Ha szeretitek a fokhagymás ételeket, ezt imádni fogjátok. Én imádom. Tényleg teljesen olyan ízű, mint a fehérboros-tejszínes garnélás szósz, amit én nagyon, de nagyon szeretek!! Remélem Nektek is ízleni fog :)!!

    VálaszTörlés