2013. március 29., péntek

Ma halnap volt nálunk


Nem vagyunk vallásosak, mégis úgy alakult, hogy ma hal volt nálunk ebédre és vacsorára is. Persze megint nem mindenkinek, mert mindig van, aki különcködik.
Ebédre olajos heringből és combino tésztaszószból készítettem tésztára való szószt. Vacsorára pedig egy 1 kg-os pangasius csomagból készült "kockás" halászlé és rántott hal petrezselymes krumplival. Az ebéd és a vacsora is nagyon finom volt. 
Először az ebéd. Ahogy fentebb említettem az alapanyag a kamrapolcról és a hűtőből került a serpenyőbe, mégis isteni finom tésztaszósz lett belőle.
Hozzávalók: 2 szál zöldhagyma, kb. 10 cm póréhagyma, kevés olaj, 1 olajos hering olaja nélkül, 1 üveg Combino tésztaszósz, 2 evőkanál olajbogyó felszeletelve, csipet só, szárított, morzsolt oregano és chilipor ízlés szerint. 

A zöldhagymát és pórét felkarikáztam, kevés olajon megpároltam. Hozzáraktam a dobozból az olajos heringet,  3 db volt benne (előtte megöntöztem citromlével, és megszórtam chiliporral, és az olaját kenyérrel kitunkoltam, mert már nagyon éhes voltam - sorry), a halakat fakanállal jól szétnyomkodtam,  felöntöttem tésztaszósszal, és pici vízzel, amivel az üveget átöblítettem. Ízesítettem csipet sóval, szárított-morzsolt oreganoval,  és kevés chiliporral, belekevertem 2 evőkanálnyi szeletekre vágott zöld olajbogyót, jól összeforraltam és tésztával azonnal tálaltam. Nagyon finom volt, de Párom nem rajong érte, ezért Ő tegnapi krumplifőzeléket evett, kevés pirított virslikarikával. 
Vacsorára kiolvasztottam a mélyhűtőből 1 csomag fagyasztott pangasiust, ebben 3 db halfilé volt. Mindről levágtam a zsíros részeket egy filét kis kockákra vágtam besózva félretettem, ebből halászlé lett. Kettőt csíkokra vágtam, megszórtam szitált ételízesítő és fokhagyma granulátum 4:1 arányú keverékével, és kevés állás után paníroztam fűszerpaprikával kevert rétes lisztbe, kevés sóval elhabart tojásba és szintén kevés fűszerpaprikával kevert zsemlemorzsába, majd forró olajban, de közepes tűznél lassan sütöttem meg a panírozott halszeletkéket, hogy a belsejük is jól átsüljön. 
A halászléhez feldaraboltam egy 20 cm-es pórét és 2 liter forró vízzel főni tettem. Beleraktam 10 db halászlékockát - ezért lett "kockás" a halászlé - és egy darab hegyes erős paprikát. Főztem kb. 10-15 percig, akkor a paprikát kivettem, a levet botmixerrel simára csapattam és a tűzre visszatéve tovább főztem. Visszaraktam a zöldpaprikát, fűszereztem pici őrölt köménnyel, és csapott fehér kanál fűszerpaprikával,  beletettem a felkockázott, kissé besózott pangasius filét, főztem 10 percig, majd a levestészta következett, 4 fél marék 8 tojásos cérnametélt, és további 10 perc főzés nagyon takarékon, éppen csak forralva.
Még a hal zsírtalanítása és darabolása után rögtön főni tettem a krumplit a rántott halhoz. A Zepter módszerrel főtt krumplit a végén Flora marganinnal, szárított petrezselyemmel és őrölt borssal kevertem ki.

2 megjegyzés:

  1. Milyen jó ötlet! Nem is gondoltam, hogy tengeri halból is lehet halászlét főzni. Kipróbálom, mert nagyon szeretjük, de gyerekek még kicsik, félnek a szálkáktól, így a hal kevéssé fogy a léből :)

    VálaszTörlés
  2. A pangasius húsa ízben, illatban és állagban az édesvizi halakéra emlékeztet, leginkább a harcsáéra, ezért főzhető belőle pl. halászlé is. Fontos a lassú felengedtetés, mert különben szétmállik.
    Érdemes kipróbálni halászlében, tényleg finom, és ami gyerekeknél fontos, szálkamentes :)!
    Mi nagyon szeretjük a halat, a pangasiust is, ha nincs tiszai hal, akkor pangasiust eszünk. Ebben az elhúzódó télben Legnagyobbikom nem tud horgászni. Ha végre jobb idő lesz, remélem megint sok tiszai halat hoz haza.

    VálaszTörlés