2013. március 10., vasárnap

Töltött csirkecombok tojásos-petrezselymes töltelékkel


Épp egy hete, múlt vasárnap írtam legutóbb. Kicsit összeszaladtak a dolgok. A hét elején kicsit hosszabb szabadságra hazajött Középsőm Angliából, még nem tudja meddig marad. Lehet, hogy a jövő hét, lehet hogy a hónap végéig. Nagyon betegen jött haza, napokon keresztül 39 fok feletti láza volt. Felkelni sem bírt jóformán, Apa vitte el a háziorvosunkhoz, aki kórházba utalta, hogy röntgen és ultrahang után mondják meg mi baja.  Aztán kiderült, hogy arcüreg és tüdőgyulladása van. Kapott infúziót, és antibiotikumot írtak föl neki, most azt szedi. Kicsit már jobban van, de volt pár álmatlan éjszakánk, és nemcsak a betegség,  egyéb családi problémák miatt is.
Persze azért főztem minden nap. Egyik nap volt káposztaleves, káposztás, vagy sajtos tészta. Másik nap csípős csirkecombok vele sült tepsis krumplival, aztán volt lecsó virslikarikákkal, erről kép is készült.
Aztán volt gyógyító galambleves 8 galambból, paprikás krumpli kolbásszal és nokedlivel, meg rizseshús curryvel, kurkumával, fokhagymával és brokkolival.
Ma, vasárnapi ebédre csirkelevest főztem Zepter gyorsfőző fedővel egy csirke láb-nyak csomagból, zöldségekkel és pici kurkumával, szokásos jelzések után 7 perc alatt, ahogy szoktam, a tésztát külön főztem kis sóval-borssal és szárított petrezselyemmel ízesített vízben, a levest rászűrtem, a húst és zöldségeket külön tálon tálaltam. 
Második fogásnak most tojásos-petrezselymes töltelékkel sült csirkecombok készültek, petrezselymes krumplival és csemege uborkával.
A töltött csirkecombokhoz ezt használtam 5 személyre: 5 db egész csirkecomb, só, a töltelékhez: 4 kis szelet zsemlekenyér,  (áztatás, kicsavarás után 28 dkg), víz az áztatáshoz, 2 db keményre főtt tojás apróra vágva, kis csokor friss petrezselyemzöld apróra vágva, 1 egész nyers tojás, 1-1 fehér kanál ételízesítő (ha valaki nem szereti, használjon helyette sót ízlés szerint), gombapor és szárított petrezselyemzöld, ízlés szerint őrölt bors. 


A csirkecombokat tisztítás, megmosás után sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, megsóztam, majd a felső comb felöli részen fellazítottam a bőrét. 
A töltelék alapanyagait jól elvegyítettem
és kb. azonos mennyiséget a csirkecombok fellazított bőre alá töltöttem, mindegyik combra kevés Flóra margarint tettem, 
és 180 fokra előmelegített légkeveréses sütőben 75 perc alatt szép pirosra sütöttem takarás nélkül.
Amíg sült a hús, elkészítettem a petrezselymes krumplit, azzal és csemege uborkával tálaltam a töltött combokat. Nagyon örültem, mert az egész családnak ízlett ez a töltelék változat. Legkisebbikem már régóta, Legnagyobbikom nyár óta - amikor májjal próbált horgászni a 40 fokos hőségben - nem eszi meg a májat. Ez most mindenkinek bejött :), bár Apa jelezte, hogy Neki a májas jobban ízlik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése