2013. március 23., szombat

Főtt csülök, csülkös bableves és padlizsános serpenyős zöldség

Úgy tűnik néhány napig a tél marad még az úr, ezért jól esik a nehezebb, melengető, télies étel. 
A Tescoban akciós volt a füstölt csülök, ezért úgy gondoltam, hogy  szombati ebédnek azt főzök
Vettem is 2 db füstölt csülköt, amit 2 liter forró vízben, Zepter ovális lábasban fedő alatt kb. 2-2,5 óra alatt lassan megfőztem. Tormával és dijoni mustárral, kenyérrel és kaláccsal tálaltam. A fiúk és Apa legnagyobb örömére, jót ettek belőle :).
Aztán  délután, hogy a főzőlé se menjen veszendőbe, abból meg jó csülkös bablevest főztem, amibe jócskán tettem a csülkök felkockázott soványabb részéből :). 
Hozzávalók: a csülkök főzőleve, 50 dkg fehér apró szemű bab forró vízben addig áztatva, míg a csülök megfőtt, 1 fej hagyma felaprózva, 2 szál sárgarépa, 1 szál paszternák, 1 szál petrezselyemgyökér, kb. 1/4 zellergumó, további 1,6 liter forró víz, ételízesítő és/vagy só ízlés szerint, 2 kávéskanál fokhagyma granulátum, 1 tál kockára vágott főtt csülök, 4 fehér kanál fűszerpaprika, 2 evőkanál rétes liszt, kevés hideg víz.
A csülök főzőlevébe beletettem a megáztatott babot és lefedve főzni kezdtem. Majd megpucoltam és összevágtam a hagymát és a zöldségeket, azt is hozzátettem, felöntöttem forró vízzel, fűszereztem a levest kevés sóval, ételízesítővel és fokhagyma granulátummal. Amikor puhára főtt a bab és a zöldségek is, beletettem a felkockázott csülköt, nagy lángra állítottam a tűzhelyet, hogy lobogva forrjon a leves, és beleszórtam a fűszerpaprikát. A leves zsírján szépen feloldódott. Utána egy teáscsészében simára kevertem a lisztet hideg vízzel és azt is a lobogva forró leveshez öntöttem. Jól kiforraltam és  tálalhattam. 

Én délben még nem kívántam a csülköt, ezért magamnak összedobtam egy jó kis padlizsános serpenyős zöldséget ebédre.
Ezek voltak benne: pici olaj, 1 fej hagyma, 1 padlizsán, 2 kisebb krumpli, 1 lecsó és 1 hegyes-erős paprika, 2 paradicsom, só, bors, 2-3 csavarásnyi olaszos szárított zöldfűszerkeverék, kevés forró víz.
A négybe, majd vékonyra vágott krumplit kis ideig pároltam a felaprított hagymán, csak utána tettem bele a többi összevágott hozzávalót, amikor az már puhult kicsit. Utána fedő alatt pároltam még kb. 10 percig, míg a padlizsán is megpuhult és már ehettem is. Finom volt, de legközelebb kicsit rövidebb ideig párolom, mert majdnem szétfőttek a zöldségek a rövid párolási idő ellenére is.

2 megjegyzés:

  1. Na most aztán válasszak? Egyik jobb mint a másik. Nagyon guszta a leves is de ma én is bablevest ettem így inkább most egy kis krumplis-patlizsános finomságot kérek:-)

    VálaszTörlés
  2. Oké, jól választottál, mert az is nagyon finom volt :)!!

    VálaszTörlés