2014. március 22., szombat

Körözött kétféle túróból zöldségekkel


Ma jó hosszú idő után újra elmentünk a házi tejtermékeket árusító kis boltba, ahol csupa finomságot sikerült vennem, sűrű tejfölt, tehén- és juhtúrót, füstölt sajtot, házi vajat. Hazaérve finom körözöttet turmixoltam kétféle túró és tejföl felhasználásával.
Hozzávalók: fél kg tehéntúró, 20 dkg juhtúró, 4 dl sűrű tejföl, só, kömény, csípős fűszerpaprika, szárított metélőhagyma.
Ezeket botmixerrel teljesen sima krémmé turmixoltam. Apa és Legkisebbikem már az ebédnél megkóstolták, én csak uzsonnára ettem belőle 3 evőkanállal, mégpedig jégsaláta levélbe göngyölve. 
Mellé összevágtam egy nagy vékony piros húsú paprika felét, egy 10 cm-es póré külső 3-4 fehér levelét, egy kb. 4 cm-es kígyóuborkát, és 3 db hónapos retket. A zöldségeket megszórtam pici sóval és meglocsoltam 2-3 csepp olajjal, aztán a körözöttel töltött jégsaláta leveleket kettévágva a zöldséges tányér tetejére tettem. Isteni uzsonna lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése