2014. március 24., hétfő

Zöldborsópaprikás petrezselymes-paprikás rizzsel, petrezselymes salátával

Középsőm szombaton 15 csomag petrezselyemzöldet hozott a piacról nekem, virág helyett :), mert imádom a friss petrezselyemzöldet, mostanában mégsem vettem, mert elég drága. Így aztán mindenbe tehetem bőven. Tegnap is volt a levesben is és a tésztában is, ma pedig a rizs és a saláta készült vele. 
Zöldborsópaprikás:
Hozzávalók: 1 fej hagyma felaprózva, 45 dkg mirelit zöldborsó, kevés olaj, 1 evőkanál liszt, 1,5 fehér kanál (csípős) fűszerpaprika, 5-6 dl forró víz, só és/vagy ételízesítő ízlés szerint. 
A hagymát pici olajon megdinszteltem, ráraktam a mirelit borsót. Amikor a borsó már átforrósodott, leszórtam egy kanál liszttel, jól elkevertem, hagytam kissé lepirulni. Aztán félrehúztam az edényt, és a borsót megszórtam a fűszerpaprikával, gyorsan elkevertem és már öntöttem is rá a forró vizet, nehogy a paprika megégjen. Fűszereztem ételízesítővel és sóval.  Takarékon főztem kb. 15 percig, míg a borsó megpuhult. 
Petrezselymes-paprikás rizs:
Hozzávalók: 1 fej hagyma felaprítva, kevés olaj, 25 dkg (2 főzőtasak) paraboiled rizs, 2 nagy csokor felaprított petrezselyemzöld, 1 piros kápia paprika, ételízesítő és/vagy só+őrölt bors ízlés szerint, 5-6 dl forró víz. 
A hagymát kevés olajon megdinszteltem, ráraktam a főzőtasakokból a rizst, kissé lepirítottam, majd felöntöttem forró vízzel. Ízesítettem ételízesítővel és sóval, meg őrölt borssal. Kb. 10 perc főzés után kevertem hozzá a kockára vágott kápia paprikát és a felaprított petrezselyemzöldet. További 10 perc alatt elkészült. 
Petrezselymes saláta:
Hozzávalók: 1 kisebb fej jégsaláta (a külső leveleit töltöttem meg tegnapelőtt körözöttel), 1/3 kígyóuborka, fél vékony húsú piros paprika (Lídlben vettem, piros hegyes paprika néven), 
1 csomag petrezselyemzöld, 2 csipet só, fél citrom leve, pici olaj, 
A hozzávaló zöldségeket összevágtam, petrezselyemzölddel, citromlével, sóval és pici olajjal alaposan elkevertem és máris tálalhattam az ebédet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése