2014. március 29., szombat

Zöldséges tészta medvehagymával és petrezselyemmel

Már jó néhány éve minden tavasszal beindul a medvehagyma őrület, ami végigsöpör a blogokon, csakúgy, mint ősszel a sütőtök. Régen, amikor fiatal korunkban egy bakonybéli SZOT üdülőben pihentünk Párommal, sokat barangoltunk az erdőben, ott rengeteg medvehagyma volt, persze akkoriban még nem volt ilyen felkapott, nem is ismertük. Csak csodálkoztunk, hogy mi ez a gyöngyvirág levelű, fokhagyma illatú növény. Azóta aztán fényes karriert futott be, nem tudom, hogy a háziasszonyok mennyire használják, de a gasztroblogokon nagyon trendi. Eddig én még nem vettem, de most a piacon kóborolva találtam, vettem is 4 csokorral belőle, hogy kipróbáljam. 
A mai zöldséges tésztánkat én is medvehagymával és petrezselyemzölddel tettem izgalmasabbá. Ebéd közben Apának lelkendeztem, a vadiúj szerzeményemről, de Őt nem villanyozta fel túlságosan a dolog. A tésztára azt mondta, hogy finom, de kifejtette, hogy a többi hagymát sem szereti, ezzel is hagyjam békén. Megeszi, de nem fog rajongani ezért sem, hiába ecseteltem, hogy mennyire egészséges - ezzel kapcsolatban az összes információ megtalálható a neten. És  akkor jöjjön a mai ebéd:
A zöldséges tészta hozzávalói: 
1 csomag (450 gr) mirelit zöldségkeverék (Tesco-s; sárgarépa kocka, zöldborsó, pici karfiol és brokkoli virág volt benne), kevés olaj, 1 nagy csokor friss medvehagyma, 1 nagy csokor friss petrezselyemzöld, 5-6 friss spenót levél, só, ételízesítő, chilipor ízlés szerint, + 1 kávéskanál fokhagyma granulátum, 1 evőkanál búzacsírás rétes liszt, 4-4,5 dl forró víz, 1 csomag (fél kg) Durillo masni tészta, 1 liter forró víz, 1 fehér kanál só, pici olaj.
A zöldségeket kevés olajon megdinszteltem sóval és ételízesítővel, majd hozzákevertem a felaprított medvehagymát, petrezselyem és spenót levelet. Néhány perc párolás után megszórtam egy kanál liszttel, elkevertem és felöntöttem forró vízzel. Ízesítettem chili porral és fokhagyma granulátummal és készre főztem, a párolással együtt nem több, mint 15-18 perc alatt elkészült. Végül a közben Zepter módszerrel 14 perc alatt megfőzött masnitésztát is a zöldségekhez kevertem és máris tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése